سمپاشی گروپ امسال ۱۷۸هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سسیتم آبیاری نوین مجهز شد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، عباس زارع عصر دوشنبه در جریان بازدید از مزارع کشاورزی شهرستان خمین، اظهار کرد: از این میزان اراضی تحت پوشش آبیاری نوین ۴۸ هزار هکتار تا کنون اجرا و به بهره برداری رسیده و ۱۳۰ هزار هکتار نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اراضی کشاورزی آبی در سطح کشور ۸.۷ میلیون هکتار است، افزود: ۳.۲میلیون هکتار از این اراضی تحت پوشش شبکه های مدرن و ۵.۵میلیون هکتار تحت آبیاری سطحی کوچک نظیر چشمه و قنات و… هستند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: توسعه سامانه نوین آبیاری از پروژهای مهم در افزایش بهره وری منابع آب و خاک و اصلاح و بهبودبخشی محصولات کشاورزی است.

زارع با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی، یک میلیون و ۸۳۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی به سامانه نوین آبیاری مجهز شده، گفت: این روش افزایش ۳۰ درصدی محصولات و کاهش ۳۰ درصدی مصرف سم و کودهای شیمیایی و… را به دنبال داشته است و در مناطقی که آب های زیرزمینی وجود دارد با استفاده از این روش ۲۵ درصد صرفه جویی در مصرف انرژی شکل گرفته است.  

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری با توجه به مصوبات مجلس شورای اسلامی و از محل صندوق توسعه ملی ۱۵ هزار میلیارد ریال برای توسعه سامانه نوین آبیاری کشاورزی پیش بینی شده است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح سامانه نوین آبیاری تصریح کرد: براساس مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی، در صورت تامین منابع دولتی و اعتبار مورد نیاز، ۵۰۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی باید به سیستم نوین آبیاری مجهز شوند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 120 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها