سمپاشی گروپ ایران برای مقابله با خشکسالی برنامه جامعی ندارد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین شریعتمدار پیش از ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاح پانزدهمین کنگره علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران که در مرکز همایش های موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر واقع در کرج برگزارشده، بیان کرد: ایران در میان کشورهای دنیا بیشترین سطح استفاده از منابع آبی تجدید پذیر را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه از انرژی و منابع طبیعی موجود در ایران خارج از ظرفیت اکولوژیک استفاده کرده‌ایم، افزود: در حال حاضر کاهش منابع آبی و کم شدن سطح آب‌های موجود بر اقدامات ترمیمی در این حوزه پیشی گرفته است.

مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر برنامه زمان‌بندی‌شده برای ترمیم منابع آبی در کشورمان تا پنج سال آینده و پایان برنامه ششم توسعه است و بعدازآن دیگر نمی‌توانیم اقدامی مؤثر در این حوزه انجام دهیم.

شریعتمدار بیان کرد: ایران جزو معدود کشورهایی است که برای مقابله با خشک‌سالی برنامه جامع مدونی که مصوب شده باشد ندارد و در این راستا از دهه ۴۰ تا سال‌های اخیر مجموعه راهبردها، مصوبات و آیین‌نامه‌ها و اظهارنظرها در این حوزه به‌جایی نرسیده است و تنها برنامه‌هایی در کشور پیاده‌سازی شده که به‌جای نتیجه مطلوب به سمت تاراج منابع آبی پیشرفته‌ایم.

وی توضیح داد: اکنون در خصوص میزان منابع آبی و کاستی‌های آن در مرحله تنش معمول در سطح متوسط کشوری هستیم اما هنوز به نقطه بی‌بازگشت و تنش شدید نرسیده‌ایم و فرصت کار برای بهبود شرایط تا پنج سال آتی باقی است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 136 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها