سمپاشی گروپ بازارهای صادراتی برای محصولات کشاورزی آذربایجان غربی ایجاد شود - سمپاشی گروپ

اسمعیل کریم زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر افزایش کیفیت محصولات کشاورزی تولیدی اظهارداشت: استفاده از فناوری های نوین برای گذر بخش کشاورزی استان از وضعیت معیشتی کنونی به سمت صنعتی شدن و مدرن و افزایش بهره وری ضروری است.

وی ادامه داد: اتخاذ سیاست گذاری مناسب در تامین نیاز های کشورهای همسایه و شناخت بازار های هدف، باعث توسعه و رونق صادرات محصولات کشاورزی می شود.

کریم زاده در خصوص ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی استان افزود: شناخت بازار، انتقال تجربیات، حفظ و ارتقای موقعیت استان در مبادلات و توسعه اقتصادی و رونق صادرات از دیگر اهداف این سازمان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: حمایت و توجه ویژه مسئولان به بخش کشاورزی به عنوان مهمترین بخش اقتصادی استان باید قبل از صنایعی مانند گردشگری و خدمات در اولویت کارهای اجرائی قرار گیرد.

کریم زاده افزود: امسال دولت تدبیر و امید نزدیک به ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت استفاده از آب بالای سد ارس به منظور برداشت آب برای مصارف کشاورزی بهره برداران ساکن در منطقه آزاد ماکو و شهرستانهای پلدشت و شوط به میزان ۱۰ متر مکعب در ثانیه آب در نظر گرفته شده است.

وی توجه و حمایت از تولیدات داخلی و رسیدن به خود اتکایی و خود کفایی در تولیدات کشاورزی را جزوسیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی بیان کرد و افزود: شرایطی در این منطقه برای رشد و توسعه استان به وجود آمده که باید تلاش کنیم از شرایط به وجود آمده بهره لازم را ببریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: حفظ ذخایر ژنتیکی دریاچه پشت سد ارس از جمله شاه میگوی دراز آب شیرین سد ارس که سالانه از طریق صادرات ۶۰ تن شاه میگو به کشورهای همسایه و اروپایی ارز قابل توجهی عاید کشورمان می شود، ضروری است.

کریم زاده اظهارداشت: احیای ۳۲ هزار هکتار از اراضی منطقه آزاد ماکو و چالدران و پلدشت در قالب کشت و صنعت ها و تعاونی های تولید برای سرمایه گذاران و افراد علاقمند به این حوزه و تبدیل ان ها به اراضی زراعی و باغی در دست اجراست و جزو اولویتهای کاری این سازمان است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 153 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 13 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها