سمپاشی گروپ برداشت ۴هزار تن عدس از مزارع استان زنجان - سمپاشی گروپ

حسین جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه برداشت عدس از مزارع استان زنجان شروع شده است، افزود: شهرستان زنجان بیشترین تولید عدس در استان زنجان را دارد. 

وی اظهار کرد: براساس پیش بینی های انجام شده بیش از  ۴ هزار و ۱۳۶ تن عدس از مزارع استان زنجان برداشت می شود که ۲۵ الی ۳۰ کیلو گرم تولید عدس دیم در استان به علت کاهش بارندگی کاهش یافته است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:  بیش از  ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی عدس استان زنجان متعلق به شهرستان زنجان است. 

وی گفت: در حال حاضر دو هزارو ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان برای آبیاری تحت فشار آماده عقد قرار داد بوده و به محض تامین اعتبار اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در زنجان بخش کشاورزی سهم خوبی را در اقتصاد دارد و در سالجاری این بخش درزمینه اقتصاد مقاومتی برنامه‌های خوبی را در دستور کاری خود قرار داد.

جعفری تاکید کرد: در این میان ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان  برای نصب به آبیاری تحت فشار در مراحل مطالعه و اجرا و طراحی است و تا نیمه دوم پایان سال ۹۷ و سال مالی ۹۶ به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.

وی گفت: در استان زنجان بخش کشاورزی سهم خوبی را در اقتصاد دارد و در سالجاری این بخش درزمینه اقتصاد مقاومتی برنامه‌های خوبی را در دستور کاری خود قرار داده و اجرا خواهد کرد.

جعفری از اجرای مطلوب طرح آبیاری تحت‌فشار در استان زنجان خبر داد و گفت: این طرح در استان با استقبال خوب کشاورزان همراه است و اولویت مهم این سازمان اجرای طرح آیاری تحت فشاراست و توجه به امر مهم طرح آبیاری تحت‌فشار باعث صرفه‌جویی در آب می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 131 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 5 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها