سمپاشی گروپ برنامه آمایش سرزمین و توسعه پایدار بخش کشاورزی ارومیه تدوین شود - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، وحید جلال زاده بعد از ظهر شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی شهرستان ارومیه بر ضرورت تمرکز بر تولید محصولات با کیفیت بالا در سطح استان و شهرستان تاکید کرد و افزود: تمامی ارگان‌های دخیل در این زمینه همکاری مناسبی را باید با جهاد کشاورزی داشته باشند تا بتوانیم از تمامی ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی این شهرستان برای عرضه محصولات در بازارهای جهانی استفاده نمائیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تدوین و اجرای برنامه آمایش سرزمین و توسعه پایدار بخش کشاورزی در شهرستان، ادامه داد: برای رونق بخش کشاورزی شهرستان باید به بحث آمایش سرزمینی توجه شود و میزان و نوع کشت محصولات و حتی تعداد فارغ التحصیلان مورد نیاز برای فعالیت در بخش کشاورزی نیاز سنجی شود.

جلال زاده با بیان اینکه رونق اقتصادی در بخش کشاورزی آذربایجان غربی با تمرکز بر تولید صادرات محور امکان پذیر است، اضافه کرد: توجه به الگوی کشت و داشتن برنامه کشت مدون محصولات از الزامات بخش کشاورزی و در راستای حمایت از فعالین این حوزه انجام گیرد.

وی با تاکید بر اینکه این برنامه باید متناسب با نیاز بازار، قابلیت صادرات و قابلیت کشت با توجه به نیاز آبی و بحث خشکسالی تدوین شود، گفت: به دلیل فساد پذیری بالای این محصولات و جلوگیری از هدر رفت آن، بایستی برای خرید کانتینرهای یخچال دار جهت حمل محصولات، تسهیلات با نرخ سود کم در اختیار صادر کنندگان قرار گیرد تا کشاورزان نیز متضرر نشوند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اقتصادی بودن تبدیل سردخانه آمونیاکی به سردخانه اتمسفری جهت نگهداری محصولاتی نظیر انگور و هلو و شلیل بررسی شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 148 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 26 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها