سمپاشی گروپ برنامه ریزی برای اشتغال ۱۰۰ هزار ایلامی در بخش کشاورزی - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مروارید گفت: ایجاد ۱۴ ایستگاه تامین آب کوچک از برنامه های استان در حوزه آب و خاک است که بخشی از این مراکز در دولت یازدهم اجرا و تعدادی نیز باید در دولت آینده مورد پیگیری قرار گیرند تا با توجه به تاثیر گذاری آنها در انتقال آب به اراضی کشاورزی شاهد افزایش تولید محصولات در استان ایلام باشیم.

وی گفت: هم اکنون حدود ۵۰ هزار نفر در بخش کشاورزی استان ایلام اشتغال بکار دارند و بر اساس ارزیابی ها از هر دو هکتار زمین آبی یک شغل ایجاد می شود.

مروارید تصریح کرد: اگر بتوانیم سطح زیر کشت زمین های کشاورزی آبی استان را به ۲۰۰ هزار هکتار افزایش دهیم  تعداد شاغلان در این حوزه به بیش از ۱۰۰ هزار نفر خواهد رسید که تاثیر شایان توجهی در رفع معضل بیکاری به ویژه در میان فارغ التحصیلان رشته کشاورزی خواهد داشت و میزان برداشت محصولات کشاورزی استان را از یک میلیون تن کنونی به سه میلیون تن افزایش خواهد داد.

وی افزود: بهره برداری از زمین های شیب دار به منظور اجرای طرح های تولید گل های زینتی همچون گل نرگس و محمدی و همچنین پرورش گیاهان دارویی از دیگر برنامه های دولت در استان است که می تواند در این حوزه نیز اشتغال زایی خوبی را به دنبال داشته باشد.

استاندار ایلام اظهار داشت: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که بتوانیم واحدها و صنایع جانبی مرتبط با حوزه کشاورزی همچون بسته بندی و انبارداری را در استان فعال کنیم و در حوزه حمل و نقل این محصولات نیز گام های بیشتری برداریم چرا که تمامی این حوزه ها منجر به درآمدزایی و اشتغال می شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 133 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 13 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها