سمپاشی گروپ برگزاری جشنواره‎های ملی سیر گامی موثر برای جلب و جذب سرمایه‌گذار - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از  جهاد کشاورزی آستان زنجان، حسین عامری، افزود: سیر یکی از مناسب ترین محصولات برای جایگزینی کشت محصولات تابستانه در شهرستان طارم به شمار می رود.

وی تصریح کرد: سیر از آنجایی که یک محصول بهاره است نیازی به آب تابستانه نداشته و بنابراین جزو محصولات کم آب بر محسوب می شود که همواره به کشاورزان توصیه می شود به عنوان یک محصول مناسب در ترکیب کشت قرار گیرد.

عامری شهرستان طارم را عمده تولید کننده سیر در استان زنجان برشمرد و اضافه کرد: هم‌اکنون ۵۰ درصد مزارع سیر این شهرستان به آبیاری تیپ مجهز شده و تجهیز سطوح باقی مانده نیز با سرعت بسیار خوبی که روند اجرای طرح در شهرستان به خود گرفته، طی سال های آتی عملیاتی خواهد شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: امسال بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان زنجان در شهرستان طارم به زیر کشت محصول سیر رفته است.

عامری با اشاره به پیش بینی برداشت ۷۰ هزار تن سیر تر طی سال زراعی ۹۷ -۹۶ در استان زنجان تصریح کرد: کشاورزان طارمی همه ساله از اواخر شهریور ماه تا اواخر مهر ماه اقدام به کاشت سیر در اراضی زراعی خود کرده و از اوایل اردیبهشت ماه تا اواخر خرداد ماه نیز اقدام به برداشت و عرضه آن در بازار می کنند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان«سیر صورتی» را عمده رقم مورد کشت در شهرستان طارم برشمرد و عنوان کرد: زود رسی، ماده خشک بالا و همچنین خاصیت انبار مانی بالا از مزایا و خصوصیات مثبت رقم سیر صورتی به شمار می‌رود.

عامری سیر را از جمله محصولات مهم زراعی استان زنجان برشمرد و با اشاره به جایگاه این استان در زمینه تولید سیر خاطرنشان کرد: زنجان از نظر سطح و تولید دومین استان تولید کننده محصول سیر در سطح کشور به شمار می رود.

وی با اشاره به فعالیت یک هزار و ۲۰۰ نفر بهره بردار سیر در شهرستان طارم خاطرنشان کرد: سیر تولیدی طارم همه ساله علاوه بر تامین نیاز استان به سایر استان های کشور ارسال شده و همچنین به روسیه و آذربایجان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان صادرات سیر سال گذشته استان را ۹ هزار تن اعلام کرد و بیان داشت: نبود صنایع فرآوری و بسته بندی یکی از عمده مشکلات سیرکاران طارم به شمار می رود که امید است با استقرار صنایع مربوطه در این شهرستان از خام فروشی محصول تولیدی جلوگیری شده و ارزش افزوده بیش تری را در منطقه ایجاد کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 145 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها