سمپاشی گروپ بهره گیری ازظرفیت گیاهان دارویی برای ایجاداشتغال بانوان ضروری است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبا نظری‌پورکیایی در سفر به چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه  بهره گیری ازظرفیت گیاهان دارویی برای ایجاداشتغال بانوان در استان چهارمحال و بختیاری ضروری است، بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای استان چهارمحال و بختیاری در حوزه گیاهان دارویی می توان شهرکرد را برای ثبت در یونسکو به عنوان شهر خلاق داروهای گیاهی معرفی کرد.

فریبا نظری‌پورکیایی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از بانوان توانمند و پرتلاشی برخوردار است، تصریح کرد: فعال زنان در حوزه گیاهان دارویی می‌تواند علاوه بر کارآفرینی برای آنها بلکه زمینه فعالیت بیش از پیش آن‌ها را در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی را فراهم کند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت:با توجه به ظرفیت‌های بالای استان چهارمحال و بختیاری در حوزه گیاهان دارویی می توان شهرکرد را برای ثبت در یونسکو به عنوان شهر خلاق داروهای گیاهی معرفی کرد.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از بانوان توانمند و پرتلاشی برخوردار است، تصریح کرد: فعال زنان در حوزه گیاهان دارویی می‌تواند علاوه بر کارآفرینی برای آنها بلکه زمینه فعالیت بیش از پیش آن‌ها را در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی را فراهم کند.
وی بیان کرد: استان چهارمحال و بختیاری مهمترین رویشگاه گیاهان منحصربه فرد در کشور است و از یک هزار و ۶۵۰ گونه گیاهان شناسایی شده در کشور، تعداد قابل توجهی از آن در انحصار این استان قرار دارد.

 بهره گیری ازظرفیت گیاهان دارویی برای ایجاداشتغال بانوان در استان چهارمحال و بختیاری ضروری است ادامه داد: ویژگی های طبیعی و اقلیمی این استان، نوع خاک، بارش، دمای هوا و مکان جغرافیایی ارتفاعات، شرایطی را پدید آورده است که این استان را به مهمترین رویشگاه گیاهان دارویی در کشور تبدیل کرده است.

وی بیان کرد:  بهره گیری ازظرفیت گیاهان دارویی برای ایجاداشتغال بانوان در استان چهارمحال و بختیاری ضروری است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 119 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها