سمپاشی گروپ بیکاری در بخش کشاورزی سبب خالی شدن روستاهای خراسان جنوبی شده است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، عباس خاشعی سیوکی در همایش ملی فرصت های نوین تولید و اشتغال بخش کشاورزی در شرق کشور اظهار کرد: ٣۶ درصد جمعیت بیکاران را افراد تحصیل کرده تشکیل می دهند.
دبیر همایش فرصت های نوین تولید و اشتغال بخش کشاورزی در شرق کشور بیان کرد: سالانه ۵٠٠ هزار نفر به جمعیت بیکاران افزوده می شود و در این زمینه باید برنامه ریزی شود.
خاشعی سیوکی با اشاره به نقش کشاورزی در تأمین امنیت غذایی ادامه داد: بر اساس آمار ١٣٠هزار مهندس کشاورزی بیکار در کشور وجود دارد.
وی افزود: بهره وری پایین بخش کشاورزی نشان از فاصله بین دانشگاه و صنعت کشاورزی است در حالی که کشور ما ظرفیت زیادی در بخش کشاورزی وجود دارد.
دبیر همایش فرصت های نوین تولید و اشتغال بخش کشاورزی در شرق کشور گفت: کم آبی و بیکاری در بخش کشاورزی موجب خالی شدن روستاهای مرزی خراسان جنوبی از سکنه شده است.
خاشعی سیوکی با اشاره به اینکه آغاز همایش از اردیبهشت ماه بود اظهار کرد: به علت استقبال دوبار مهلت ارسال مقالات تمدید شد.
وی یادآور شد: ٣١٧ مقاله به دبیرخانه همایش رسید که بعد از داوری ها ٢٨٧ مقاله پذیرش شد.

دبیر همایش فرصت های نوین تولید و اشتغال بخش کشاورزی در شرق کشور یادآور شد: از این تعداد مقاله ١٧ مقاله به صورت شفاهی ارائه می شود.

ناصر ندا معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند نیز در این همایش گفت:دانشگاه بیرجند ١٢هزار دانشجو و ٣۵٠عضو هیأت علمی دارد.

وی اظهار کرد: در آخرین رتبه بندی THE نیز دانشگاه بیرجند در جمع ١٨ دانشگاه برتر کشور قرار دارد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی یادآور شد: دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند نیز با ۵۶عضو هیأت علمی در حوزه گیاهان دارویی و محصولات استراتژیک فعالیت می کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 132 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها