سمپاشی گروپ تاثیر فناوری زیستی در اقتدار کشور/الزام گواهی معتبر محصولات زیستی - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد علی ملبوبی در حاشیه چهارمین نمایشگاه زیست فناوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای اقتدار یک کشور و برای اینکه کشوری را تحت سلطه ببریم سه مقوله انرژی، غذا و سلامت اثر گذار هستند که در هر سه مقوله زیست فناوری حرف اول را می زند.

وی با بیان اینکه زیست فناوری در کشاورزی مورد اهمیت است، اظهار داشت: به دلیل اینکه محصولات کشاورزی در سلامت و غذا موثر است از اهمیت بالایی برخوردار است؛ این زمانی مورد توجه قرار گرفته که ما فهمیدیم نهاده های شیمیایی کارایی لازم را ندارند ؛ درست است که باعث افزایش محصول می شوند ولی سلامت غذا را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گفته رئیس کارگروه کشاورزی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امنیت غذایی کفایت غذا و سلامت غذا را شامل می شود؛ بنابراین زیست فناوری می تواند نقش مهمی در کفایت و سلامت غذا ایفا کند.

وی با بیان اینکه زیست فناوری کشاورزی موجب استقلال کشور می شود،  ادامه داد: ما برای اقتدار نیاز به فناوری های  زیستی داریم؛ از این رو زیست فناوری در کشور هم می تواند تاثیر گذار در اقتدار کشور باشد.

ملبوبی با بیان اینکه ما سالانه ۲ تا ۴ میلیون تن کود شیمیایی استفاده می کنیم، گفت: می توانیم کود زیستی استفاده کنیم و به این واسطه مصرف کود شیمیایی کمتر می شود. این موضوع سلامت غذا را ایجاد می کند و کیفیت افزایش می یابد و می توان برداشت بیشتری از محصول داشت.

عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی ژنتیک و زیست فناوری در ادامه با اشاره به اهمیت تحقق اقتصاد دانش بنیان که از فرموده های مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: یکی از شاخص های  اقتصاد مقاومتی برون گرا و برون زا بودن است ، زیست فناوری به صورت کلی این ویژگی را دارد.

وی با بیان اینکه محصولات این حوزه نیاز به گواهی دارند، تاکید داشت: هر چه  محصول تولید داخل بر پایه زیست فناوری با گواهی معتبر و استانداردی داشته باشیم بیشتر می توانیم در صادرات حرفی برای گفتن داشته باشیم.

ملبوبی افزود: محصولات زیستی با گواهی سلامت بدون سموم و گاها بدون کود تولید شده اند و مشکلات کادمیوم، نیترات و… را ندارند.

وی با بیان اینکه در خلال نمایشگاه راهکارهایی برای تولید و رونق محصولات زیستی توسط تولید کنندگان و سرمایه گذاران ارائه شد، اظهار داشت: کودهای زیستی، زیست مهارگر، کشت بافت، روش های تلقیح دام، واکسن های نوترکیب، تغذیه آبزیان و … از جمله محصولات و خدمات در حوزه زیست فناوری بودند که در نمایشگاه زیست فناوری مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 123 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها