سمپاشی گروپ تجاری‌سازی پژوهش‌های حوزه کشاورزی در استان مرکزی مدنظر است - سمپاشی گروپ

مجید گودرزی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی سال گذشته بیش از ۸۰ طرح پژوهشی و مطالعاتی در حوزه کشاورزی، زراعی، منابع طبیعی، آبخیزداری، گیاه پزشکی و سایر حوزه های مرتبط در استان مرکزی به انجام رسیده است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان مرکزی افزود: این پژوهش ها منتهی به دستیابی به ثمرات مطلوبی در حوزه های مرتبط از جمله دستیابی به ارقام جدید بذر، نحوه بهره گیری از نهاده های کشاورزی و از این قبیل شده و امسال نیز ارقام بذر جدید دیگری معرفی می شود.

گودرزی بیان کرد: بخش عمده ای از پژوهش ها و مطالعات علمی حوزه کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی تاکنون در بولتن های علمی بین المللی به انتشار رسیده و رویکرد تجاری سازی تحقیقات هم اکنون مدنظر قرار دارد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی خاطرنشان ساخت: این مهم در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفته، چراکه پژوهش های این حوزه عمدتا افزایش بهره وری تولید در حوزه کشاورزی با روش های علمی و مفید که به محیط زیست و آب و خاک نیز ضرر نمی رسانند دنبال می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر چندین طرح پژوهشی حوزه کشاورزی و منابع طبیعی زیر نظر مرکز تحقیقات کشاورزی استان مرکزی در دست اجرا هستند که از جمله این طرح ها باید به ۲۵ طرح در حوزه جنگل ها و مراتع، ۱۴ طرح در حوزه گیاه پزشکی، طرح های دستیابی به ارقام جدید بذور و… اشاره کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 114 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها