سمپاشی گروپ تحقیقات علمی ایران با استانداردهای روز دنیا جلو می رود - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، دکتر کاوه مدنی در بازدید از بخش های مختلف تحقیقاتی این پژوهشگاه اظهار داشت: از مشاهده پیشرفت های علمی پژوهشگاه در حوزه زیست فناوری کشاورزی احساس غرور می کنم.

وی با اشاره به برخی واکنش های مغرضانه نسبت به پیشرفت های حوزه بیوتکنولوزی کشاورزی و مهندسی ژنتیک در کشور تصریح کرد: امیدوارم محققان ما در این حوزه از عکس العمل های احساسی که ناشی از کمبود دانش در سطح عمومی است، دلسرد و دلگیر نشوند و همچنان پرتلاش، معتقد و مصمم در مسیر توسعه و پیشرفت کشور  و در راستای منافع ملی گام بردارند و به استقلال کشور و تامین نیازهای غذایی روزافزون میهن کمک کنند.

مدنی گفت: وقتی تحقیقات در کشور علیرغم امکانات محدود در سطح گسترده مطابق با استانداردهای روز دنیا جلو می رود، موجب خرسندی است و اینکه چرا این پیشرفت ها را درک نکرده و اطلاع رسانی نکردیم و یا اطلاعات غلط منتقل شده، موجب تاثر است.

وی افزود: امیدوارم این فاصله بین دانش تخصصی و دانش عمومی و نیز فاصله بین علم و سیاست کاهش یابد تا پیشرفت کشور در بخش های مختلف علمی و تحقیقاتی، محقق شود. در این حالت مشخص خواهد شد که چه کسانی خلاف مصالح ملی حرکت می کنند و چه کسانی در راستای منافع کشور کمک و حمایت می کنند.

مدنی خاطرنشان کرد: حاصل اقداماتی که امروز انجام می دهیم در درازمدت، قابل مشاهده است و ماه، پشت ابر نمی ماند و نتیجه این منافع و زحماتی که محققان ما طی سال های متحمل شده اند، مشخص خواهد شد.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست همچنین ابراز امیدواری کرد که مسئولان بتوانند از ظرفیت های محققان خصوصا در حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی در راستای حفظ تنوع زیستی، حفاظت از محیط زیست و پرداختن به سایر دغدغه های کشور به ویژه در زمینه تامین نیازهای غذایی، سلامت و امنیت آنها بهره مند شویم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 134 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها