سمپاشی گروپ تداوم و توسعه حوزه کشاورزی نیازمند برنامه ریزی در زمینه تولید است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، خالد جعفری شامگاه یکشنبه در ادامه جلسات بررسی آسیب‌ها و اثرات کرونا بر حوزه‌های اقتصادی استان، در جمع مدیران و فعالان بخش کشاورزی اظهار داشت: این بیماری بر بخش‌های مختلف تأثیرات متفاوت داشته لذا برای هر موضوع باید نسخه مشخص داشته باشیم.

وی افزود: صنایع تبدیلی، مرغداری‌ها، دامداری‌ها، تولیدکنندگان ماهی بویژه ماهیان زینتی، گلهای زینتی و ساقه بریده، قارچ، محصولات سبزی و سیفی از جمله متضررین حوزه کشاورزی کردستان بعد از شیوع کرونا هستند که شناسایی آنان به منظور بهره مندی از حمایت‌های دولتی امری ضروری و مهم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در مورد مشکلات مرغداری‌ها بر لزوم جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر در این بخش تاکید کرد و ادامه داد: با افزایش خرید پشتیبانی امور دام، هم مازاد بازار جمع آوری می‌شود و هم می‌توانیم ذخیره سازی کنیم.

جعفری در ادامه تحریک مصرف و صادرات را دو اقدام اساسی دیگر برای کاهش زیان فعالان حوزه کشاورزی عنوان کرد و یادآور شد: تبلیغات منفی و غیر علمی موجب کاهش برخی اقلام ضروری مانند مرغ، ماهی و شیر شده که باید تلاش کنیم جلوی این تبلیغات منفی را بگیریم.

وی خواستار نظارت کافی بر واحدهای تولید کننده شد و بیان کرد: مرغداران باید مطمئن باشند که جهاد کشاورزی بر قیمت دان کنترل و نظارت دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان بر لزوم شناسایی واحدهای فعال آسیب دیده از شیوع کرونا در تمامی بخش‌های حوزه کشاورزی به منظور بهره مندی از شرایط استمهال یا پرداخت تسهیلات ۱۲ درصد و مساعدت بیمه و مالیات، تاکید کرد.

جعفری همچنین گفت: باید صادرات را توسعه دهیم چرا که با توجه به شرایط فعلی و عدم برگزاری مراسم و مجالس، مصرف داخلی کاهش یافته است.

وی در این جلسه پیشنهاد کرد با حضور کارشناسان حوزه بهداشت و درمان و حوزه کشاورزی در صدا و سیمای استان در خصوص لزوم مصرف محصولات دامی و کشاورزی به مردم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 127 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.