سمپاشی گروپ تراکتور خودران طراحی شد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، به گفته شرکت کوبوتا (Kubota) اکنون تعداد کشاورزانی که باید زمین های وسیع را مدیرت کنند، کمتر شده است. با توجه به این مشکل، شرکت مذکور از طرح اولیه یک تراکتور خودران برای کمک به کشاورزان رونمایی کرده است.

طرح اولیه مذکور Xfactor نام دارد. این تراکتور  در اوایل ماه جاری میلادی در شهر کیوتو رونمایی شد.

هرچند با توجه به جزئیات فنی رونمایی شده از این تراکتور، به نظر می رسد ماشین کشاورزی برقی باشد و با ترکیبی از باتری های لیتیوم یونی و پنل های خورشیدی کار می کند.

همچنین این تراکتور خودران با ترکیبی از جی پی اس، حسگرهای مختلف مانند دوربین و سیستم راهنمایی مجهز به هوش مصنوعی  می تواند مسیرش را بیابد و در زمین های کشاورزی و شالیزارهای مشخصی حرکت کند. سیستم هوش مصنوعی به تراکتور کمک می کند تا فاکتورهایی مانند آب وهوا و نرخ رشد محصولات را بررسی کند. بنابراین تراکتور به طور خودکار تشخیص می دهد چه زمان حرکت کند و چه زمان فعالیت هایی مانند بذرپاشی و برداشت را انجام دهد.

در کنار این موارد تراکتور به جای چرخ دارای ۴«کراولر» هایی است و می تواند در زمین های مختلفی حرکت کند.  از آنجا که هرکدام کراولر ها موتور یکپارچه مخصوص خود را دارند،  می توانند به طور مستقل و با سرعت مختلف حرکت کنند.

علاوه برآن ارتفاع بدنه اصلی تراکتور نسبت به کراولرها قابل تنظیم است. هنگامیکه به ثبات بیشتری نیاز است می توان ارتفاع آن را کاهش داد.

 هنوز مشخص نیست این تراکتور ساخته می شود یا خیر.  

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 193 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها