سمپاشی گروپ تسریع در پروژه آبرسانی کشاورزی مطالبه به حق مردم مرند است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، داود گرشاسبی، ظهر امروز در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان مرند بر ضرورت تغییر نگرش در کشت و برداشت محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: یکی از اساسی ترین راه های حل مشکل کشاورزان، تغییر نگرش در کشت و برداشت این محصولات از سوی مدیران این حوزه و خود کشاورزان است.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر، مدیران حوزه کشاورزی در افزایش میزان کشت محصولات تمرکز کرده اند در حالی که به نحوه فروش و بازاریابی آنان هیچ توجهی نمی شود.

فرماندار ویژه مرند بر ضرورت نگاه اقتصادی به حوزه کشاورزی تاکید و خاطرنشان کرد: کشاورزی را  باید از نگاه موضعی به نگاه اقتصادی تغییر دهیم و ذهنیت کشاورزان را به این سمت تغییر دهیم.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در ادامه خواهان حضور بیشتر کشاورزان در جلسات چگونگی افزایش میزان تولید و نحوه بازاریابی این محصولات شد و گفت: کشاورزان باید با توجه به کمبود منابع آبی به سوی کشت علمی محصولات کشاورزی خود پیش روند و نسبت به بازاریابی و فروش محصولات با سود بیشتر با کارشناسان این امر تبادل اطلاعات کنند.

فرماندار ویژه شهرستان مرند با اشاره به مشکل کمبود آب حفره های زیرزمینی خاطرنشان کرد: با ورود آب ارس، کمبودها جبران و سطح آب های زیر زمینی بهتر می شود.

وی گفت: تسریع در اجرای پروژه آبرسانی جز مطالبات به حق مردم است و باعث بهبود روند سفره های زیر زمینی  می شود.

فرماندار ویژه مرند با اشاره به اینکه ۹۳ هکتار از اراضی شهرستان به حوزه کشاورزی اختصاص دارد که این حوزه در اولویت قرار دارد، افزود: با ورود آب ارس به منطقه در بسیاری  از زمینه ها از جمله کشاورزی، آب شرب، افزایش سطوح آب های زیرزمینی و… شاهد تحولات خوبی خواهیم بود.

بانک ها در ارائه تسهیلات کشاورزی عملکرد خوبی نداشتند

همچنین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند با اشاره به عملکرد بیمه های روستایی تصریح کرد: متاسفانه بیمه صندوق کشاورزی و بانک های عامل جهت ارائه تسهیلات به کشاورزان و واحدهای تولیدی در این حوزه عملکرد خوبی طی سال جاری در شهرستان مرند نداشتند.

منوچهر رحمانی افزود: تنها ۶ بانک از ۱۵ بانک عامل در ارائه تسهیلات به کشاورزان تاکنون اقدام کرده اند که باید سایر بانک ها نیز به طور سریع مطالبات کشاورزان را برآورده کنند.

رحمانی با اشاره به توسعه گلخانه ها در مناطق روستایی اذعان داشت: با توجه به اینکه پتانسیل پرورش محصولات کشاورزی در گلخانه ها در شهرستان مرند وجود دارد، در محدوده روستایی هر شخصی که اقدام به پرورش محصولات کشاورزی گلخانه ای کند بدون استعلام، مجوز داده خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 136 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها