سمپاشی گروپ تشکل‌های بخش کشاورزی نقش مهمی در صادرات و بازاریابی تولیدات دارند - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، رسول جلیلی عصر شنبه در جریان بازدید از میدان میوه و تره بار ارومیه ضمن بررسی موانع و مشکلات موجود با اشاره به ضرورت فراهم کردن فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش بسته بندی محصولات کشاورزی اظهار کرد: باغداران و سردخانه داران باید با خلاقیت و سرمایه گذاری در این بخش محصولاتی با کیفیت ارائه کنند چرا که برای حضور و نفوذ در بازارهای منطقه و توسعه صادرات، محصولات کشاورزی و باغی استان باید دارای کیفیت و تنوع تولید بوده و از بسته بندی مطلوبی برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه نقش تشکل‌های بخش کشاورزی در رونق اقتصادی استان سرنوشت ساز و حیاتی است، افزود: تشکل‌های بخش کشاورزی استان نقش مهمی در صادرات و بازاریابی تولیدات کشاورزی دارند.

جلیلی ادامه داد: با توجه به تولید و عرضه محصولات کشاورزی به خصوص میوه‌های تابستانی برنامه ریزی برای مصرف داخلی و صادرات محصولات استان با هماهنگی با سایر دستگاه‌های ذیربط در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه باید نقش واسطه‌ها برای ارتقای درآمد کشاورزان کاهش یابد، تاکید کرد: هدف اصلی و اولویت کاری ما در حوزه بازار رسانی و صادرات محصولات کشاورزی، افزایش صادرات محصولات تولیدی به کشورهای اروپایی و توسعه یافته منطقه و استفاده از یافته‌های نوین علمی و تحقیقاتی برای تولید محصول سالم با استانداردهای جهانی است.

وی با بیان اینکه نبود بازار فروش مناسب مشکل عمده کشاورزان است، خاطر نشان کرد: اگر کشاورزان اطمینان کافی داشته باشند که محصول تولیدی شأن را به قیمت مناسب به فروش خواهند رساند به هر نحوی کیفیت محصول و بسته بندی آن را بالا خواهند برد.

جلیلی بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر برخی از محصولات هسته دار به کشورهای عراق و روسیه و کشورهای همسایه صادر می‌شود و امیدواریم روند صادرات در ماه‌های پیش رو بیش از پیش افزایش یابد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 143 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 25 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها