سمپاشی گروپ تشکیل انجمن کشت فراسرزمینی در اتاق بازرگانی شیراز - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی شیراز، محمدحسن طلعتی در جلسه ای با موضوع کشت فراسرزمینی که با حضور فعالان بخش کشاورزی استان برگزار شد، بیان کرد: این انجمن با هدف حفظ منابع آب کشور در دستور کار قرار گرفته است که در شرایط خشکسالی و کمبود آب کشور یکی از راه های مناسب برای بخش کشاورزی ماست.

وی افزود: انجمن کشت فراسرزمینی در اتاق ایران راه اندازی شده است که اساسنامه آن با حضور کارشناسان مرتبط بخش کشاورزی در اتاق شیراز در حال بررسی است.

طلعتی اظهار کرد: در این انجمن فرصت های کشت فراسرزمینی برای کشاورزان ما با برنامه ریزی و با حضور نیروهای متخصص به طور دقیق بررسی می شود تا بتوانیم از فرصت ها در این بخش در جهت توسعه استان و ارتقای بخش کشاورزی استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: عمده هدف ما در اجرای طرح کشت فراسرزمینی بهره برداری از منابع و عوامل، ظرفیت ها و امکانات سایر کشورهای مستعد برای تولید محصولات کشاورزی مورد نیاز به جهت حفظ اشتغال موجود و امنیت غذایی کشور می باشد.

رئیس اتحادیه دامداران استان فارس نیز گفت: طرح کشت فراسرزمینی به دنبال ایجاد فضای برای اشتغال، درآمدزایی و سرمایه گذاری برای کشاورزان است به طوری که با اجرای این طرح مشکل معیشتی مردم و بخشی از مشکلات کشور حل می شود.

ابراهیم کلایی افزود: کشت فرا سرزمینی بر مبنای حمایت از منابع آبی کشور به عنوان یک فرصت در اختیار ماست که باید از این فرصت با برنامه ریزی مناسب استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه کشت فراسرزمینی را در عمل و نه تنها شعار محقق می کنیم اضافه کرد: به دلیل وجود مشکلاتی از جمله خشکسالی و کمبود منابع آبی، کشت فراسرزمینی یکی ازراه های مناسب برای بخش کشاورزی و نیروی متخصص ماست که با تاکید بر بازار فروش تولیدات باید به این سمت حرکت کنیم.

کلایی با بررسی امکان کشت فراسرزمینی در کشور گرجستان ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ درصد از زمین های کشاورزی کشور گرجستان آماده واگذاری است که بر اساس بررسی اولیه کشاورزی در این کشور برای کشاورزان ما مقرون به صرفه است.

وی افزود: هم اینک کشورهای مختلف در آن کشور سرمایه گذاری های پایدار کرده اند و برای حضور کشاورزان ما در این کشور بازاریابی و فروش محصولات نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها