سمپاشی گروپ تعداد دامپروری ها کوچک در زنجان به ۳ هزار دامپروری می رسد - سمپاشی گروپ

حسین جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر به ایجاد دامپروری های کوچک در استان زنجان اشاره کرد و افزود: امسال ۱۰ دامپروری های کوچک توسط فارغ التحصیلان رشته دامپروری در استان زنجان ایجاد شده و زمینه اشتغال افراد زیادی را فراهم کرده است. 

وی اظهار کرد: رفع  موانع پیش روی در راستای  قوتی تر کردن دامپروری ها کوچک در استان از برنامه های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان است و این سازمان در نظر دارد با ارائه تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان تعداد دامپروری های کوچک در استان زنجان را تا پایان سال  ۹۶ به ۳ هزار دامپروری توسعه دهد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به بهبود وضعیت دامداری های روستایی از نظر بهداشتی و ساختمان و تبدیل آن‌ها به دامداری های نیمه صنعتی تاکید کرد و افزود: این امر باعث ایجاد اشتغال و تداوم اشتغال در روستاها، افزایش درآمد خانوارهای روستایی، افزایش تولیدات و محصولات دامی می‌شود.

جعفری افزود: بهداشتی شدن محصولات تولیدی دامداران روستایی و در نتیجه افزایش بهداشت و سلامت روستاییان از دستاورد های این طرح است.

وی تصریح کرد:  با استفاده از دامداری های کوچک و روستایی تولیدات مقرون به صرفه ایجاد خواهد شد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۰ نفر به طور مستقیم در دامداری های کوچک روستایی در استان زنجان مشغول به کار هستند و برای احداث این نوع دامداری ها در استان ۵۳۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

جعفری یاد آورشد: یکی از موفق ترین طرح های پرورش دام در استان زنجان، دامداری های کوچک روستایی است که با استقبال بسیار مناسبی از سوی دامداران ساکن در روستاهای استان مواجه شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 118 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 5 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها