سمپاشی گروپ تعداد صندوق های حمایت از توسعه کشاورزی به ۱۵۴ عدد رسید - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، جانعلی بهزادنسب، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در نشستی خبری درباره دلایل عقب ماندگی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی اظهار داشت: متأسفانه طی سال های گذشته، بازدهی پایین در بخش کشاورزی و سرکوب قیمت ها و پرداختن صرف به تولید باعث جذب نشدن سرمایه شده است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ادامه داد: به طوری که سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی ۸ درصد است؛ اما سهم این بخش در تشکیل سرمایه تنها ۵ درصد است.

بهزادنسب تصریح کرد: برای افزایش سرمایه گذاری در این بخش باید از تولید صرف محصولات به ایجاد کسب و کارهای کشاورزی تغییر مسیر بدهیم؛ ضمن اینکه این اجازه داده شود محصولات کشاورزی با نرخ مناسب عرضه شوند.

وی ادامه داد: اگر دولت می خواهد این محصولات با قیمت کمتری به دست مصرف کننده برسد، باید مابه التفاوت آن را به تولیدکنندگان پرداخت کند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خط اعتباری ۳۳ میلیارد تومانی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان کشاورزی اختصاص یافته است و این صندوق از محل این اعتبارات به شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی تسهیلات ارائه می کند.

وی همچنین با اشاره به روند تشکیل و توسعه صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی گفت: از ابتدای شروع فعالیت این صندوق ها در سال ۸۳ تا پایان تیرماه ۹۹، معادل  ۱۵۴ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در سطوح مختلف تشکیل شده است.

بهزادنسب اضافه کرد: ۳۲ صندوق استانی، ۱۰ صندوق تخصصی محصولی، ۱۹ صندوق زنان روستایی و عشایری، ۱۰ صندوق منابع طبیعی و ۸۳ صندوق شهرستانی مجموع ۱۵۴ صندوق را تشکیل می دهند.

این مقام مسئول افزود: سرمایه این صندوق ها باید بر ۲۲ هزار میلیارد ریال و حداکثر سهم مشارکت دولت در سرمایه آنها ۴۹ درصد و سهم بخش غیردولتی ۵۱ درصد است.

وی اضافه کرد: از ابتدای تشکیل دولت تدبیر و امید از خرداد ۹۲ تا پایان تیر ۹۹ تعداد صندوق ها از ۷۲ صندوق با سرمایه ۸۴ هزار و ۲۷۴ میلیارد ریال به تعداد ۱۵۴ صندوق با سرمایه بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از ابتدای تأسیس صندوق ها تاکنون بیش از ۱۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات با هدف تأمین بخشی از سرمایه در گردش به جامعه هدف در راستای تکمیل و تقویت زنجیره ارزش اعطا شده است، گفت: مبلغ ۱۱۵ هزار میلیارد ریال آن مربوط به زمان دولت تدبیر و امید است و تسهیلات مزبور در اختیار سهامداران این صندوق ها ( حدود ۸ هزار تشکل و تعاونی به عنوان سهامداران حقوقی و بیش از ۱۱۸ هزار تولیدکننده و بهره بردار به عنوان سهامدار حقیقی) قرار داده شده است.

وی افزود: بالغ بر ۷۸ درصد این تسهیلات به صورت قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد و مابقی از منابع بانک های کشور با توجه به تفاهم نامه منعقده تأمین شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 139 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 26 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.