سمپاشی گروپ تغییر الگوی کشت از رویکردهای جهاد کشاورزی یزد است - سمپاشی گروپ

سیدجمال سجادی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان یزد به دلیل موقعیت جغرافیایی که در کویر قرار گرفته و شرایط اقلیمی خشکی که دارد با مشکل بی آبی روبرو است و با توجه به بحرانی شدن کمبود آب در برخی مناطق این استان، اجرای طرح تغییر الگوی کشت با جدیت دنبال می شود.

وی ادامه داد: کاهش شدید منابع آبی در سطح کشور و افزوده شدن مناطق خشک و بیابانی در استان‌ های آسیب پذیر طی سال‌ های اخیر همواره از تریبون‌ های مختلف گوشزد شده است.

رئیس جهاد کشاورزی یزد با تاکید بر ضرورت اجرای طرح تغییر الگوی کشت در استان بیان داشت: توسعه آبیاری با بهره گیری از سیستم‌ های تحت فشار، تغییر الگوی کشت و پرهیز از کشت محصولات آب بر راهکاری مناسب در مصرف منابع آبی است.

وی با بیان اینکه بحران آب و کمبود نقدینگی از مهمترین چالش‌ های اساسی کشاورزان استان است گفت: یزد یکی از استان‌ های پیشرو در تولید محصولات کشاورزی و دامپروری مانند تولید انواع گل ‌ها و ماهیان، پسته، انار، زعفران و محصولات گلخانه ای و محصولات مختلف باغی است.

سجادی پور مدیریت بهینه منابع آب را مهمترین راهکار تثبیت و رونق بخش کشاورزی استان دانست و ادامه داد: استفاده از روش‌های نوین آبیاری و اجرای آبیاری تحت فشار و انتقال آب با لوله موجب جلوگیری از هدر رفت آب می شود.

وی بهره مندی از طرح خاموشی چاه ها را از دیگر راهکار های موثر دانست و افزود: این طرح در برخی شهرستان ها در سال های گذشته نیز اجرا شده که نتیجه خوبی داشته است اما در مجموع باید به سمت اجرای روش های نوین در کشاورزی برویم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 136 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها