سمپاشی گروپ توزیع آب نوبت دوم کشت بهنگام کشاورزان اصفهان در اسفندماه - سمپاشی گروپ

حسن ساسانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تاکنون جلسه ای برای تعیین زمان توزیع آب کشاورزی برگزار نشده است، اظهار داشت: این جلسه به زودی برگزار می شود.

وی افزود: میزان بارش ها در سرشاخه های زاینده رود از ابتدای سال آبی جاری تا امروز ۵۱۱ میلی متر است که این مقدار در سال آبی گذشته یک هزار و ۱۵۷ میلی متر گزارش شده بود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای با تاکید بر اینکه بارش ها نسبت به دوره بلندمدت ۴۴ ساله با ۳۶ درصد کاهش همراه بوده است، ابراز داشت: مقدار بارش ها در متوسط بلندمدت ۷۹۴ میلیمتر بوده است.

وی پیش بینی مقدار بارش ها را در اسفند امسال و فروردین سال آینده را هم کمتر از نرمال اعلام کرد و افزود: پیش بینی ها بر بارش های کمتر از نرمال حکایت دارد و با توجه به حجم فعلی سد زاینده رود در کنار کاهش شدید آبخوان ها این نکته را گوشزد می کند که اگر مصرف بهینه آب در تمام بخش ها در اولویت قرار نگیرد در تامین آب سال آینده به ویژه در تابستان با مسائل عدیده ای مواجه خواهیم شد.

ساسانی ذخیره سد زاینده رود را ۳۰۲ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: آب نوبت دوم کشت بهنگام کشاورزان در اسفندماه خواهد بود و تنها راه برون رفت از بحران کم آبی مصرف بهینه آب خواهد بود.

گفتنی است با توجه به کاهش بارش ها، نظام صنفی کشاورزی درخواستی برای بازگشایی آب کشاورزی به مدت هجده روز تا نوبت دوم آبیاری در اسفندماه را به شرکت آب منطقه ای ارائه کرده است و این شرکت تصمیم درباره بازگشایی اب کشاورزی را به کمیته سازگاری با کم آبی موکول کرده است که قرار است به زودی جلسه ای برای تعیین زمان بازگشایی آب کشاورزی برگزار شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 121 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها