سمپاشی گروپ توسعه عمودی بخش کشاورزی سیاست راهبردی وزارت جهاد کشاورزی است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، عباس زارع عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از بیت تاریخی امام راحل در جمع اصحاب رسانه در خمین اظهار کرد: طبق تفاهم نامه وزارت اطلاعات و ارتباطات، هوشمند سازی آبیاری در بخش کشاورزی در راستای مدیریت بهینه مصرف آب و افزایش بهره وری در دستور کار قرار دارد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح توسعه سامانه نوین آبیاری، تصریح کرد: استان هایی که اقتصاد آنها عمدتا بر پایه کشاورزی است در توسعه سامانه نوین آبیاری پیشرو هستند و در این راستا، مرکزی نیز از جمله این استان ها است.

وی ادامه داد: در پنج سال اخیر، متوسط اجرای طرح سامانه نوین آبیاری در استان مرکزی دو هزار و ۴۰۰ هکتار در سال بوده است و در سال گذشته این میزان به سه هزار و ۸۰۰ هکتار و در سال جاری نیز اجرای این طرح در پنج هزار هکتار هدف گذاری شده است.

زارع با بیان اینکه مزایای اجرای طرح توسعه نوین آبیاری، مردم محور و کشاورزمحور بودن است، گفت: ۹۵درصد لوازم و تجهیزات سیستم نوین آبیاری در داخل کشور تولید و عمدتا صادر نیز می شود.

وی ادامه داد: ۴۰۰ تولید کننده لوازم و تجهیزات سیستم نوین آبیاری، یک هزار و ۶۰۰ مجری و پیمانکار و ۴۰۰ مشاور در زمینه طراحی و مطالعه این طرح در سطح کشور فعالیت می کنند و در راستای استقبال بیش از پیش بهره وران و کشاورزان کاهش قیمت مواد اولیه و تجهیزات سیستم آبیاری نوین در دستور کار قرار دارد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری با بیان اینکه ۳۰۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور شناسایی شده است، افزود: پیش نیاز و پایدار بودن اجرای طرح نوین آبیاری در دشت هایی مد نظر قرار دارد که برداشت غیرمجاز آب وجود نداشته باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 108 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها