سمپاشی گروپ توسعه گلخانه ها در بام ایران/ ۴ میلیون شاخه گل برداشت شد - سمپاشی گروپ

خبرگزاری مهر – گروه استان ها: چهارمحال و بختیاری یکی از استان های جنوب غربی زاگرس است که در ارتفاعات قرار گرفته است. بارش های قابل توجه برف و باران، خاک حاصلخیز و وجود منابع آب و ارتفاع بالا از سطح دریا از مهمترین ظرفیت های این استان به شمار می رود که موجب توسعه بخش کشاورزی شده است.

گلخانه ها از مهمترین ظرفیت های این استان می شمار می رود که طی سال های گذشته توسعه یافته است.

واحدهای گلخانه ای در استان چهارمحال و بختیاری به علت بهره گیری مناسب از نور خورشید به خاطر ارتفاع بالای استان از سطح دریا، دارای راندمان تولید بالایی است و توسعه این واحدها از مهمترین ظرفیت های درآمدزا به شمار می رود.

بسیاری از واحدهای گلخانه ای این استان در بخش تولید گل شاخه بریده فعالیت می کنند و هم اکنون این استان درحال تبدیل  به یکی از مراکز تولید گل است.

گل رز هلندی مهمترین محصول واحد های گلخانه ای چهارمحال و بختیاری است

یکی از تولید کنندگان گل در چهار محال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شرایط آب و هوایی و توپوگرافی خاص چهارمحال و بختیاری ظرفیتی ارزشمند برای توسعه واحدهای گلخانه ای است.

محمد حسنی تاکید کرد: تولید گل از مهمترین ظرفیت های اشتغالزا و پر درآمد در سطح کشور به شمار می رود که در حال حاضر این بخش در این استان در حال توسعه است.

وی ادامه داد: بیشتر واحدهای گلخانه ای این استان در بخش تولید گل رز هلندی فعالیت می کنند و گل تولیدی این استان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: کیفیت بالای تولید گل موجب افزایش قیمت این محصول و بازار پسندی بالای آن شده است.

ارتفاع بالای چهارمحال و بختیاری و نزدیکی به خورشید از مهمترین ظرفیت های این استان است که زمینه بهره وری واحدهای گلخانه ای را افزایش داده استکارشناس ارشد رشته کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تولید گل از مهمترین ظرفیت های بخش کشاورزی به شمار می رود که فروش گل در همه ایام سال در سطح کشور انجام می شود.

زهره علی بابایی ادامه داد: واحدهای گلخانه ای به علت فراهم آوردن شرایط خاص  و استفاده از فنون علمی دارای راندمان تولید و مصرف آب پایین هستند.

وی بیان کرد: توسعه گلخانه ها در کشورهای پیشرفته از مهمترین اهداف به شمار می رود  و این امر به خاطر بهره گیری مناسب از آب و تولید با کیفیت است.

این کارشناس بخش کشاورزی ادامه داد: گلخانه ها از مهمترین ظرفیت های بخش کشاورزی به شمار می روند که توسعه آنها ظرفیتی برای کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان کشاورزی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گلخانه ها نیازمند نور کافی و بهره گیری مناسب از نورخورشید هستند، بیان کرد: ارتفاع بالای چهارمحال و بختیاری و نزدیکی به خورشید از مهمترین ظرفیت های این استان است که زمینه بهره وری واحدهای گلخانه ای را افزایش داده است.

وی تاکید کرد: هم اکنون این استان به جمع تولید کنندگان گل در سطح کشور پیوسته است که بخشی از گل های تولیدی این استان به خاطر کیفیت بالا به کشور های خارجی صادر می شود.

زهره علی بابایی تاکید کرد: گل رز تولیدی چهارمحال و بختیاری از نظر تنوع رنگ به دلیل ارتفاع بالا ازسطح دریا و شرایط آب و هوایی مناسب در سطح کشور و خاورمیانه منحصر به فرد است.

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: واحدهای گلخانه ای از مهمترین ظرفیت های بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری به شمار می روند که زمینه ایجاد اشتغال بسیاری از مردم چهارمحال و بختیاری را فراهم کرده اند.

ابراهیم شیرانی بیان کرد:  گلخانه های چهارمحال و بختیاری در بخش تولید گل، صیفی جات و توت فرنگی فعالیت می کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۴۳ گلخانه در چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: وسعت گلخانه های استان چهارمحال و بختیاری ۲۰ هکتار است.

چهار میلیون و ۸۰۰ هزار گل شاخه بریده از گلخانه های این استان از ابتدای سالجاری تاکنون برداشت شده استوی تاکید کرد: بسیاری از واحدهای گلخانه ای در بخش تولید گل شاخه بریده فعالیت می کنند که مهمترین گل تولیدی در این استان رز و آلسترومریا است.

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در گلخانه های استان چهارمحال و بختیاری به طور میانگین در هر مترمربع زمین ۱۱۰ شاخه گل رز تولید می شود.

وی اظهار داشت: گل رز در چهارمحال و بختیاری در ۱۰ رقم تولید می شود.

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آمار تولید گل در سالجاری در چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: چهار میلیون و ۸۰۰ هزار گل شاخه بریده از گلخانه های این استان از ابتدای سالجاری تاکنون برداشت شده است.

شیریانی بیان کرد: توسعه گلخانه ها در چهارمحال و بختیاری موجب ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۰۰ نفر شده است.

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: گل های تولیدی استان چهارمحال و بختیاری برای فروش به استان های تهران و اصفهان ارسال می شود و بخشی از گل تولیدی این استان نیز به کشور های حوزه خلیج فارس صادر می شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 124 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها