سمپاشی گروپ توسعه گلخانه ها در چهارمحال و بختیاری در اولویت قرار گیرد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام امیرقلی جعفری بعد از ظهر سه شنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس جهاد کشاورزی استان، اظهار داشت: هر قومی می‌خواهد به اهدافش برسد باید به قابلیت‌هایش توجه کند.

وی گفت: ملت‌هایی که به اهداف بلند رسیدند از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کردند و استان دارای بهترین آب، خاک، جوان‌ها و ظرفیت‌های بالا است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در یک دوره طولانی از ظرفیت‌ها غفلت کردیم ما دچار غفلت ۴۰ ساله برای استان در حوزه کشاورزی هستیم و نشانه آن این است که وضعیت الان خوب نیست، خیلی کار شده اما از همه ظرفیت‌ها استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه باید خودمان را از بند ناف نفت جدا کنیم، گفت: راه استقلال کشور و برون رفت از این وضعیت در استان تحول در حوزه کشاورزی است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اکنون ۳۰ تا ۳۵ هزار تن هلو در استان برداشت می‌شود اما فرآوری نمی‌شود.

وی ادامه داد: در استان دچار فرسایش خاک و از بین رفتن منابع آب هستیم.

وی تاکید کرد: در حوزه کشاورزی عقب‌ماندگی داریم و امید تیمی که شکل می‌گیرد این عقب ماندگی‌ها را جبران کند.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امنیت غذایی و سلامت کشور در حوزه کشاورزی است، ادامه داد: در حوزه حفظ آب، آبخیزداری و خاک باید تلاش‌های جدی صورت گیرد و اکنون دچار فرسایش گسترده خاک هستیم.

وی ادامه داد: استان ما بیشترین منابع آب را دارد و بزرگترین معضلش در حال حاضر آب است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در استان کویری یزد دو هزار و ۳۰۰ هکتار گلخانه وجود دارد اما در استان چهارمحال و بختیاری حدود ۳۵ هکتار گلخانه است چرا نباید از این قابلیت‌ها استفاده شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 176 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 27 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها