سمپاشی گروپ تولید گندم در مرکزی ۲برابر نیاز سالانه این استان است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، علی بابایی روز پنجشنبه در نشست با فرماندار و نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با وجود صنعتی بودن استان مرکزی بخش کشاورزی نیز جایگاه خود را در سال های اخیر به دست آورده و دولت به بخش کشاورزی نگاه ویژه دارد.

بابایی با اشاره به اینکه هم اکنون تولید گندم دو برابر نیاز استان است، ادامه داد: تولید گندم امسال ۳۰۰هزارتن بوده در حالی که مجموع مصرف گندم استان مرکزی ۱۵۰ هزار تن در سال است.

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی و رونق تولید از مولفه های اصلی در بخش کشاورزی است و اعتبارات مناسبی به این حوزه تعلق گرفته که به طور کامل جذب شده و تعهدات جهاد کشاورزی این استان در تحقق اقتصاد مقاومتی اجرایی شده است‌ .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: در زمینه تغییر کاربری زمین های کشاورزی در حوزه طرح های بوجاری کشاورزی، بسته بندی محصولات، صنایع تبدیلی و دامداری در چارچوب حفظ اراضی کشاورزی و براساس مستندات ماده یک تبصره چهار محدودیت خاصی وجود ندارد و متقاضیان می توانند در این زمینه اقدام کنند.

بابایی به آبیاری تحت فشار اشاره کرد و گفت: زمین های فاقد سند مالکیت نیز به سیستم آبیاری نوین مجهز می شوند و تاکنون در ۴۸۰هکتار از اراضی سیستم نوین آبیاری اجرایی شده، بیش از ۵۰۰هکتار در دست اقدام است و هیچ پرونده ای در حوزه آبیاری تحت فشار نباید به تعویق بیفتد.

وی در زمینه گلخانه ها نیز اظهار کرد:  تسهیلات به این بخش از محل صندوق توسعه ملی پرداخت و زمین  واگذار می شود و در راستای تقویت کمی و کیفی محصولات این بخش  مشکل اعتباری وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: در زمینه افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی و توسعه و تجهیز ادوات کشاورزی و شیلات اعتبارات تامین می شود و محدودیتی وجود ندارد.

بابایی در ادامه خاطر نشان کرد: توجه به بخش کشاورزی و تلاش در راستای رفع موانع در این بخش توسعه و پیشرفت استان را به دنبال دارد که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 133 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها