سمپاشی گروپ تولید ۳ میلیون و ۹۸۰ هزار قطعه ماهی زینتی در استان همدان - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، علی دولو بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همدان در بین استانهای داخلی وضعیت خوبی از نظر آبزی‌پروری دارد، گفت: طی سال گذشته ۵ هزار و ۳۷۰ تن ماهی قزل‌آلا و کپور در ۷۸۴ واحد استخر پرورش ماهی در استان همدان تولید شد.

مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی استان همدان بااشاره به وجود ۴۶ تولید ماهیان زینتی در استان همدان، گفت: سال گذشته ۳ میلیون و ۹۸۰ هزار قطعه ماهی زینتی در استان همدان تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه همدان از قطب‌های تولید و تکثیر ماهی قزل‌آلای در کشور است، افزود: بزرگترین واحد تولید ماهی سردآبی کشور در استان همدان راه‌اندازی شده است.

مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی استان همدان بابیان اینکه سال گذشته ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در همدان تولید و ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه رهاسازی شد، گفت: حوزه شیلات استان همدان برای یک‌هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه با اشاره به پروژه‌های ترویج مشارکتی و بیان اینکه جهاد کشاورزی برای استخرهای سال اولی ۲۰ تا ۲۵ درصد نیاز آبزی‌پرور را تامین می‌کند، گفت: در همین راستا ۴۰ هزار قطعه بچه‌ماهی کپور تهیه و در ۷۵ استخر سال اولی توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی برای استخر سال اولی ۲۰ هزار قطعه ماهی قزل‌آلا به صورت ترویجی کمک کرده است، افزود: تاکنون ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در استخر سردآبی توزیع شده است.

دولو از برگزاری دوره های آموزشی طبخ ماهی در همدان خبر داد و عنوان کرد: تاکنون ۳۷ هزار نفر در استان همدان در دوره‌های آموزشی طبخ ماهی شرکت کرده اند.

وی میانگین سرانه مصرف ماهی در کشور را ۱۰.۶ کیلوگرم ذکر کرد و گفت: باید برای افزایش سرانه مصرف این ماده پروتئینی برنامه داشت.

دولو یادآور شد: طی ۶ ماه نخست سال جاری ۱۴ میلیون تخم قزل‌آلا وارد استان همدان شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 126 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها