سمپاشی گروپ جایزه بین المللی صرفه‌جویی آب کشاورزی به استاد دانشگاه آزاد رسید - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واحد علوم و تحقیقات، جایزه بین المللی صرفه‌جویی آب کشاورزی در بخش ایده های کارشناسان جوان سال ۲۰۱۷، برای اولین بار از ایران، به دکتر مهدی سرائی تبریزی عضو هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات برای طرح «ده درصد صرفه جویی در آب آبیاری با استفاده از میکرولایسیمترهای وزنی- زهکش دار» تعلق گرفت.

کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی هر ساله اقدام به برگزاری مسابقه بین‌المللی صرفه‌جویی آب در کشاورزی با هدف انتخاب برترین طرح‌ها و اقدامات اجرایی و مدیریتی در زمینه کاهش برداشت آب در مصارف کشاورزی در چهار محور «فناوری صرفه‌جویی آب»، «مدیریت در صرفه‌جویی آب»، «ایده‌های کارشناسان جوان در صرفه جویی آب» و «اقدامات اجرایی کشاورزان پیشرو» می‌کند.

در این دوره از مسابقات از ایران چهار طرح برای هریک از محورهای مسابقه جایزه بین المللی صرفه‌جویی آب کشاورزی به دبیرخانه کمیسیون بین المللی ارسال شد که طرح دکتر مهدی سرائی تبریزی عضو هیأت علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات با عنوان «ده درصد صرفه جویی در آب آبیاری با استفاده از میکرولایسیمترهای وزنی- زهکش دار» در بخش ایده‌های کارشناسان جوان در صرفه جویی آب، حائز بیشترین امتیاز از سوی داوران بین‌المللی شد.

 مهدی سرائی تبریزی به ظرفیت های بالای علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و افزود: امید است دریافت این جایزه، با توجه به بحران جدی آب در ایران به ویژه در بخش کشاورزی، فتح بابی باشد برای پیدا کردن جایگاه مناسب برای همکاری جدی تر اساتید برجسته واحد علوم و تحقیقات با سازمان‌های پژوهشی دولتی، نیمه دولتی داخلی و بین المللی تا به نحوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات به عنوان بازوی علمی و تحقیقاتی بیشتر و جدی تر به خدمت گرفته شود.

گفتنی است این جایزه بین الملی همزمان با بیست و سومین کنگره بین المللی آبیاری و زهکشی و شصت و هشتمین اجلاس سالانه ICID در کشور مکزیک، به دکتر سرائی تبریزی تعلق گرفت و مهندس مهرزاد احسانی دبیرکل کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران به نیابت از ایشان این جایزه را دریافت کردند. لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰۰۰ دلار در مراسم ویژه‌ای در حاشیه بیست و سومین کنگره بین‌المللی آبیاری و زهکشی که در ۱۸ مهرماه ۱۳۹۶ سال جاری در کشور مکزیک برگزار شد، به ایشان اهداء شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 175 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها