سمپاشی گروپ جایگزینی کشت محصولات با نیاز آبی کم در زنجان - سمپاشی گروپ

حسین جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر به کشت جایگزین محصولات کشاورزی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: جایگزینی کشت محصولات با نیاز آبی پایین با محصولات پرآب از سیاست‌ها و اولویت‌های مهمی است که در راستای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی استان زنجان طی سال ۹۷ دنبال می‌شود.

وی بر تغییر الگوی کشت اشاره کرد و افزود: توجه به این امر مهم باعث صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود و با توجه به اینکه حوزه کشاورزی بیشترین مصرف آب را دارد، ما باید دنبال روش‌هایی باشیم که در مصرف آب صرفه‌جویی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اظهار کرد: باید روستاییان بر آبیاری تحت‌فشار در مزارع خود بیشتر توجه کنند چراکه با این کار باعث جلوگیری از اتلاف آب می‌شوند.

جعفری تأکید کرد: بیش از ۹۰ درصد آب موردنیاز کشاورزی استان زنجان از منابع آب زیرزمینی تأمین می‌شود و باید در مصرف بهینه آب مدیریت لازم در دستور کار قرار گیرد. 

وی افزود: در سال جاری همچنین برای الگوی کشت چهار محور مدنظر قرار داده‌شده که کنترل منابع آبی، استقرار الگوی کشت بهینه، ترکیب  کشت محصولات زراعی و باغی و مدیریت آب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: در راستای اجرایی شدن این محورها در سازمان برنامه و مدیریت لازم انجام‌شده و کشاورزان هم باید همکاری لازم را داشته باشند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها