سمپاشی گروپ حشره ساس چیست؟ - سمپاشی گروپ

حشره ساس چیست؟

حتما تا به حال نام حشره‌ی ساس را شنیده‌اید، این حشره موزی و آزاردهنده، موجودی بسیار کوچک است که طول آن در هنگام تولد یک میلیمتر و در هنگام بالغ شدن به ۶ میلیمتر می‌رسد. غذای اصلی ساس‌ها خون انسان بوده و نیش این حشره مانند نیش کک و پشه است، با این حال تفاوت‌هایی هم دارد. از این رو ساس‌ها معمولا وقتی به بدن انسان حمله می‌کنند متوجه آن‌ها نخواهید شد و تنها مکان گزش آن‌ها را خواهید دید، آن هم بدین صورت که معمولا به صورت افقی چند ناحیه را با فاصله‌ی اندکی می‌گزند و بعد از تغذیه آن‌جا را ترک کرده و مدت طولانی بر روی بدن نخواهند ماند.

ساس‌ها بیشتر در هنگام شب به سراغ غذای خود رفته و در تمام روز، در مکانی نزدیک به مکان زندگی انسان‌ها زندگی می‌کنند. جالب است بدانید که در بزاق آن‌ها ماده‌ای وجود دارد که در هنگام تغذیه مانع از لخته شدن خون می‌شود. با این که وجود این موجودات موذی بسیار آزاردهنده است، اما خوشبختانه میکروب و یا بیماری خاصی را به انسان منتقل نمی‌کنند ولی در صورت وجود و جلوگیری از گسترش، باید هرچه زودتر به فکر رهایی از آن‌ها باشید.

روش‌های سم‌پاشی ساس‌ها

هماطور که گفتیم ساس‌ها حشرات کوچکی هستند که می‌توانند در هر نقطه ای که شما فکرش را هم نمی‌کنید ساکن شوند، به همین خاطر به راحتی نمی‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. بنابراین بهترین راه برای خلاصی از ساس‌ها کمک گرفتن از فردی متخصص در این زمینه است.

برخی از شرکت‌ها برای دفع این حشرات موذی از شما درخواست می‌کنند تا وسایل اضافی را از خانه خارج کرده و فضا را مرتب کنید، ولی برخی هم درخواست دارند تا بدون آن‌که چیزی را تغییر دهید، خانه را در اختیارشان بگذارید تا خودشان بازرسی خانه را انجام داده و محل قرارگیری آن‌ها را پیدا کنند.

رهایی از این موجودات راه‌های گوناگونی دارد که بسته به تعداد و مکان حضورشان متفاوت است، ولی باید بدانید که در بسیاری از مواقع راه‌های ابتدایی برای از بین بردن آن‌ها مانند حشره‌کش‌هایی که در فروشگاه‌ها وجود دارد بی فایده بوده و باید از روشی اساسی مانند شرکت‌های دفع آفات و حشرات کمک بگیرید.

متخصصان این زمینه در ابتدا از روش‌های غیرشیمیایی برای از بین بردن حشرات استفاده می‌کنند و سپس در صورت عدم نتیجه‌گیری به سراغ حشره کش‌های شیمیایی و سم‌پاشی خواهندرفت.

چگونگی جلوگیری از ساس

همانطور که در همه موارد پیشگیری بهتر از درمان است، در این مورد نیز این جمله صدق می‌کند ولی آن زمان که دیگر مواجه شدید در منزل شما حشره‌‌ی ساس وجود دارد، بهتر است هرچه سریع‌تر به فکر از بین بردن آن‌ها باشید. برای آن که متوجه شوید این موجود در خانه شما وجود دارد یا خیر، کافیست در بدن خود به دنبال گزش حشره باشید، گزشی که با نیش پشه متفاوت است و معمولا به صورت چند گزش پشت سرهم و در یک خط خواهد بود، سپس ملحفه‌ها را بررسی کرده و به دنبال لکه‌خون و یا قهوه‌ای رنگ که مدفوع حشرات است، باشید. درضمن توجه داشته باشید که اگر حیوان خانگی دارید محل نگه‌داری آن را نیز به دقت بررسی کنید.

اگر هرکدام از موارد بالا را دیدید و از حضور ساس‌ها در خانه خود مطلع شدید، حال می‌توان در هرکدام از مراحل زیر که باشید با آن‌ها مقابله کرده و آن‌ها را نابود کنید. اولین مرحله زمانی است که شما برای نخستین بار این حشره را می‌بینید، بعد از آن مرحله‌ای که هجوم آن‌ها به قسمتی از خانه آغاز شود و سپس زمانی که تعداد حشرات هر روز در حال افزایش باشد. در طی تمام این مراحل می‌توان برای از بین بردن آن‌ها  اقدام کنید.

همچنین به خاطر داشته باشید که شلوغی و نامرتب بودن به رشد آن‌ها کمک کرده و حتی اگر خانه‌ای که ساس در آن وجود دارد در آپارتمان باشد، ممکن است واحدهای مجاور را نیز درگیر این موضوع کند.

ساس معمولا در کدام قسمت از خانه تخم‌ریزی می‌کند؟

همانطور که گفتیم ساس‌ها معمولا در هنگام شب از مخفیگاه خود برای تهیه غذا خارج می‌شوند و در هنگام روز ممکن است در هرنقطه‌ی تاریک از خانه، مانند درز مبلمان، زیر تشک تخت، لباس‌ها، زیر کاغذدیواری‌های بالاآمده، پرزهای فرش و یا حتی در چمدان نیز وجود داشته‌باشند.

علائم ناشی از گزش ساس

وقتی بدن فردی توسط ساس‌ها گزیده شود، علائم آن ممکن است در همان زمان و یا ۱۴ روز بعد پدیدار شود، که در آن صورت شما جای نیش‌هایی خارش‌دار و قرمز را به صورت ردیفی خواهیددید که از علائم اصلی وجود ساس می‌باشد.

همانطور که می‌دانید ساس‌ها ممکن است در خانه‌هایی که در مسافرت اجاره می‌کنید نیز وجود داشته‌باشند و سپس از آن‌جا به همراه وسایلتان مهمان خانه‌هایتان شوند. از این رو وقتی قصد مسافرت به شهرهای شمالی را دارید، کافیست با اجاره ویلا ارزان در شمال و تحقیق در مورد وضعیت آن خانه و عاری بودن از هرگونه حشره، اسکانی مطمئن را داشته‌باشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 215 views بار دسته بندی : ریپورتاژ اگهی تاريخ : 10 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.