سمپاشی گروپ حفاظت از آب و خاک مشارکت سیاسی است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدرضا تقوی ظهر چهارشنبه در همایش نقش جهاد کشاورزی در تحقق گام دوم انقلاب، اظهارکرد: ما باید الگوی خاصی از کشاورزی را در نظر بگیریم، البته الگوی علمی و فن سالار ملاک نیست بلکه کشاورزی اسلامی که در آن منابع طبیعی در جهت خدایی شدن انسان حرکت می‌کنند، مد نظر است.

وی تصریح کرد: بینش و بصیرت سیاسی در تولید، توزیع و مصرف باید اتفاق بیفتد و باید آن را به عنوان یک فعل اخلاقی و سیاسی در نظر گرفت.

تقوی ادامه داد: یک شهروند باید از تولید و مصرف کشورش دفاع کند و حاضر نباشد هرگونه کشتی در آن انجام شود.

وی بیان کرد: برای تولید یک سانتیمتر خاک چندین سال زمان نیاز است و اگر خاک نداشته باشیم چیزی نداریم.

تقوی اضافه کرد: برای ایجاد هر طرح اقتصادی، مدیران باید روی خاک آن مکان مطالعه انجام دهند و خاک از آب هم مهم‌تر است.

وی تأکید کرد: امروز حمایت از نظام، صرفاً به این معنا نیست که مردم با مشارکت سیاسی پای صندوق رأی حاضر شوند بلکه مشارکت سیاسی در تولید و مصرف و توزیع هم خود را نشان می‌دهد.

تقوی با بیان اینکه نقش هر فرد در مقابله با تحریم‌ها مهم است، گفت: رونق تولید به معنای رونق در بازار و جهش تولید به معنای رونق در سفره مردم است.

وی با اشاره به عناصر جهش تولید، بیان کرد: مدیریت جهادی، عدالت در تخصیص منابع، استفاده از ظرفیت جوانان در تولید و به کارگیری نخبگان و استعدادهای برتر، بسیج ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، استفاده از صنایع تبدیلی و غیره در این زمینه نقش دارند.

تقوی اضافه کرد: بیش از ۱۰ میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی، ۶۵ هزار عضو هیئت علمی و پنج هزار شرکت دانش بنیان با ۱۷ هزار نیروی فکری در آن وجود دارد و ظرفیت خوبی برای رونق تولید هستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 140 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.