سمپاشی گروپ حوزه برق و الکترونیک زمینه مساعدی برای سرمایه‌گذاری در زنجان است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر،  اکتاوینو علی مدین در دیدار فعالان اقتصادی استان، با بیان اینکه استان زنجان ظرفیت های زیادی در حوزه های مختلف اقتصادی دارد، اظهار کرد: در کنار زمینه های مساعد برای فعالیت تجاری، حوزه برق و الکترونیک و ژنراتورسازی می تواند بخش مساعدی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی اندونزی و استان زنجان باشد که نمونه های موفق سرمایه گذاری در این حوزه ها با شرکت مپنا محقق شده است.

وی حوزه گردشگری را برای توسعه روابط دو کشور مهم برشمرد و افزود: طی سال های گذشته دو استان اصفهان و شیراز به گردشگران اندونزی معرفی شده که در سال جاری شهر تبریز برای آن ها معرفی می شود که در این راستا استان زنجان نیز به دلیل نزدیکی به این شهر می تواند مقصد گردشگری این سفرها باشد.

سفیر اندونزی در ایران به نزدیکی فرهنگی دو کشور ایران و اندونزی اشاره و خاطرنشان کرد: اندونزی وام دار بخش از فرهنگ ایرانی بوده و اشتراکات فرهنگی زیادی با این کشور دارد.

وی جشنواره اکو-جاده ابریشم را فرصت مناسبی برای نزدیکی بین اندونزی و زنجان برشمرد و تاکید کرد: اندونزی یکی از کشورهایی است که در این مسیر از طریق ارتباط با بندرعباس به صورت دریایی بوده و این جشنواره می تواند زمینه مناسبی برای افزایش همکاری ها باشد.

 اکتاوینو علی مدین  با بیان اینکه دو کشور قدرت لازم برای توسعه روابط تجاری را دارند، افزود: سهم GDP کشور ایران نسبت به اندونزی بیشتر بوده و رتبه ۳۳ را در سال ۲۰۱۶ کسب کرده که در بین بسیاری از کشورها همچون روسیه که رتبه ۳۸ و ترکیه که رتبه ۴۳ را داشته اند، شرایط بهتری است.

سفیر اندونزی در ایران زمینه توسعه روابط بین دو کشور را مساعد ارزیابی کرد و گفت: هدف سفر این تیم اقتصادی، آشنایی به ظرفیت های اقتصادی استان زنجان و افزایش دامنه تعاملات اقتصادی بین دو طرف است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 139 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 5 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها