سمپاشی گروپ دامپروری های کوچک در ۴۴۰ روستای زنجان ایجاد شد - سمپاشی گروپ

رحمان رستمخانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: دامپروری یکی از زیر شاخه های کشاورزی است که نقش مهمی را در تولید فراوری ها دارد و باید برای ایجاد اشتغال مسئولین به این حوزه توجه کنند. 

وی اظهار کرد: هزارو۵۰۰ واحد دامپروری کوچک  در ۴۴۰ روستای استان زنجان وجود دارد که زمینه اشتغال فراوانی را هم ایجاد کرده اند و برای ایجاد دامپروری های کوچک ۸۰ درصد تسهیلات برای احداث به متقاضیان ارائه می شود. 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در حال حاضر بیش از  ۲ هزار و ۴۰۰ نفر به طور مستقیم در دامداری های کوچک روستایی در استان زنجان مشغول به کار هستند و برای احداث این نوع دامداری ها در استان ۵۳۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

رستمخانی تاکید کرد: یکی از موفق ترین طرح های پرورش دام در استان زنجان، دامداری های کوچک روستایی است که با استقبال بسیار مناسبی از سوی دامداران ساکن در روستاهای استان مواجه شده است.

وی تصریح کرد: مزایای دامداری های کوچک روستایی و حمایت های به عمل آمده از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان در زمینه ایجاد این واحدها باعث شده که در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ واحد  از این نوع دامداری با ظرفیت پرورش ۵۱ هزار راس دام سبک و سنگین در ۴۴۰ روستای استان احداث و امکان تولید و عرضه سالانه ۳۸ هزار تن گوشت قرمز و شیر خام مهیا شود.

رستمخانی پایین بودن هزینه احداث ساختمان ها و تأسیسات و بهبود وضعیت دامداری های روستایی از نظر بهداشتی، ساختمان و تبدیل آن ها به دامداری های نیمه صنعتی را از جمله مزایای دامداری های کوچک روستایی عنوان کرد. 

وی ایجاد اشتغال و تداوم اشتغال در روستاها، افزایش درآمد خانوارهای روستایی، افزایش تولیدات و محصولات دامی و بهداشتی شدن محصولات تولیدی دامداران روستایی و در نتیجه افزایش بهداشت و سلامت روستائیان را از دیگر مزایای دامداری های کوچک روستایی عنوان کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: ایجاد دامداری های کوچک روستایی از جمله اهداف و برنامه های منطبق با ساسیت های اقتصاد مقاومتی به شمار می رود و لذا سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با هدف توسعه این نوع دامداری ها، اقدامات و پشتیبانی های مختلفی را انجام می‌دهد. 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 153 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 5 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها