سمپاشی گروپ دولت مدافع حقوق قانونی حقابه کشاورزان است - سمپاشی گروپ

به‌ گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، رضا اردکانیان در حاشیه حضور در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه نمایندگان خانه ملت برای سرعت دادن به طرح‌های مهار آب‌های خروجی از کشور، گفت: طرح‌های این حوزه سالیان متمادی است که در کشور در حال اجراست و بخش قابل توجهی از منابع آن نیز توسط صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از طرح‌های این بخش اجرا شده و مراحل پایانی خود را طی می‌کنند، ادامه داد: تکمیل طرح‌های مهار آب‌های مرزی نیازمند منابع مالی کشور است که امیدواریم با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتوانیم این منابع را تامین و طرح‌های یاد شده را به اتمام برسانیم.

وزیر نیرو در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه توزیع عادلانه حقابه در کشور، گفت: حقابه‌ها از سالیان دور قبل از شکل‌گیری قوانین عادی فعلی، قانون مدنی کشور، قانون ملی شدن آب و قانون توزیع عادلانه آب مورد اشاره قرار گرفته و رعایت شده است.

اردکانیان تاکید کرد: طبیعتا زمانی که با کم بارشی و خشکسالی مواجه هستیم در این صورت اولویت آب شرب و تامین آن برای مردم مطرح است. زمانی که از اولویت آب شرب سخن گفته می‌شود یعنی اینکه از کاهش موجود، کاهش بیشتری به سایر بخش‌ها و از جمله حوزه کشاورزی داده می‌شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه کشاورزان این موضوع را درک کرده‌اند و در این زمینه نیز با دولت همکاری داشته‌اند؛ دولت هم در این بین به وظیفه خود عمل کرده و به جبران مضیقه‌ای که برای معیشت کشاورزان فراهم شده سعی کرده به تناسب شرایط این مضایق را هم کاهش بدهد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در این بین نکات حقوقی وجود دارد که طبیعتا ما دست اندرکار آن هستیم و با بخش‌های حقوقی دولت و نمایندگان مجلس بایستی سازوکارهای را فراهم کنیم تا اطمینان خاطر برای حقابه داران در حوضه‌های آبریز مختلف کشور فراهم باشد که چنانچه در سال‌هایی همچون امسال و یا سال‌های آتی کم بارشی‌ها موجب شود که تامین حقابه‌ها با کمبودهای مواجه باشد ترتیبات قانونی برای آن چه خواهد بود و حقابه‌ها چگونه خریداری شوند.

اردکانیان با تاکید بر اینکه دولت تمام قد مدافع حقوق قانونی کشاورزان است، گفت: چه برای کسانی که حقابه دارند و چه برای کسانی که حقابه ندارند و بخشی از چرخه مهم تولید ملی کشور هستند، بایستی آب مورد نیاز آنها فراهم شود تا بتوانند امنیت غذایی کشور را تامین کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 118 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 2 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها