سمپاشی گروپ دومیلیاردو۸۰۰میلیون تومان برای پروژه آب کشاورزی زیلایی هزینه شد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، مجید علی پور شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تا دو سال آینده شاهد توسعه باغات در منطقه و اشتغال عشایر خواهیم بود.

وی بیان داشت: پروژه تامین آب کشاورزی و توسعه باغات زیلایی در سطحی به وسعت ۲۸۰ هکتار در مور زرد زیلایی و با قابلیت توسعه تا ۴۰۰ هکتار پیش بینی شده است.

علیپور تصریح کرد: آبگیری از دریاچه برم مور زرد زیلایی انجام شده و عملیات خط لوله آب و ایستگاه پمپاژ و شبکه برق نیز انجام شده و در صورت تخصیص اعتبار بخش نهایی نیز به مرحله اجرا در می آید.

وی با بیان اینکه در صورت تخصیص اعتبار این پروژه تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری می رسد، گفت: اهداف این طرح توسعه باغات در منطقه مخصوصا در اراضی شیبدار است که با اجرای این طرح اشتغالزایی مناسبی ایحاد شده و در یک بازه زمانی در آمد مردم افزایش یافته و دامپروری نیر در کنار این طرح اجرایی می شود.

علیپور اظهار داشت: یکی از شیوه های آبرسانی در کوتاه مدت برای خانوارهای عشایری آبرسانی سیار است.

وی افزود: برای آبرسانی به عشایر زیلایی۴۰۰ تانکر تاشوی ۱۲۰۰ لیتری و۱۰۰۰ لیتری در اختیار عشایر قرار گرفته است.

علیپور با بیان اینکه ۸۰ تانکر چرخ دار ۲۰۰۰ لیتری نیز آب شرب عشایر را تامین می کند، گفت: در مناطقی که آب در دسترس نیست همچون “جلاله زیلایی” و بخشهایی از “برد پهن” و مناطق دیگر آبرسانی با کامیونهای آبرسانی انجام می شود.

وی تصریح کرد: در حاضر بیش از یکهزار و ۱۰۰خانوار عشایری در حوزه زیلایی وجود دارد که تحت پوشش خدمات رسانی امور عشایر هستند.

علیپور یادآور شد: سوخت فسیلی خانوارهای عشایری نیز توسط تانکر تامین می شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 132 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 13 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها