سمپاشی گروپ راندمان بهره وری در بخش کشاورزی افزایش یابد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی شهریاری پیش از ظهر شنبه در آیین تجلیل از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی استان با بیان اینکه راندمان پایین بهره وری در بخش کشاورزی و مصرف آب بالا از مهمترین مشکلات موجود در این بخش است افزود: کشاورزان استان باید با افزایش اگاهی و مشارکت با مسئولان دولتی و استفاده بهینه از فرصت ها و امکانات موجود در جهت ارتقای بهره وری و صرفه جویی در منابع ابی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه کشاورزی محور توسعه و استقلال کشور است، اما توجه و سرمایه گذاری در این بخش در دولت های گذشته انچنان که شایسته است ،انجام نشده است اضافه کرد: وجود ۶۰ هزار هکتار باغ سیب در استان پتانسیل قابل توجهی است که باید از این ظرفیت با برنامه ریزی های لازم در جهت افزایش راندمان تولید و کاهش مصرف اب در باغات استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به اعمال تحریم های ناجوانمردانه به کشور در طی چند سال اخیر در حال حاضر بسیاری از منابع داخلی جوابگوی نیازهای داخلی کشور نیست و در این راستا باید درصدد جذب  منابع خارجی و بین المللی باشیم.

شهریاری خاطرنشان کرد: وجود منابع انسانی، ثروت های غنی و معادن در استان همه نشان از ظرفیت بالای استان در تمامی زمینه ها و بخش ها را دارد که مشارکت و تعامل بیشتر مردم و مسئولان در جهت رفع مشکلات موجود لازم و ضروری است.

استاندار آذربایجان غربی عنوان کرد: بهره برداران بخش کشاورزی با مصرف بهینه و معقولانه سموم کشاورزی، سلامت و امنیت غذایی نسل های فعلی و اتی را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه عدم سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از روند توسعه پیشگیری می کند افزود: ثروت ناشی از کشاورزی برای آذربایجان غربی یک میلیارد دلاراست در حالیکه ۵ میلیارد متر مکعب آب برای آن به هدر می رود که در این زمینه با استانداردهای جهانی فاصله وجود دارد.

شهریاری با بیان اینکه قیمت فروش سیب نسبت به سال گذشته افزایش یافته است افزود: تاکنون ۱۰۰ هزار تن سیب از استان صادر شده در حالیکه این آمار سال گذشته ۱۵ هزار تن بود.

وی تاکید کرد: سموم غیر استاندارد نباید به کشور وارد شود چرا که بر ژنتیک انسان ها تاثیر بسیار منفی دارد و آن را از بین می برد گفت: اگر مشکلاتی در زمینه وجود سموم استاندارد وجود داشته باشد، حاضر به رفع آن هستیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 129 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها