سمپاشی گروپ راه اندازی دانشکده و هنرستان تخصصی کشاورزی در میناب ضروری است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بهرامی عصر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان که با حضور اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در خصوص مسائل و مشکلات آموزش و پرورش منطقه هشتبندی برگزار شد، گفت: منطقه توکهور وهشتبندی با قریب به هفت هزار نفر جمعیت دانش آموزی از قطب های اصلی کشاورزی هرمزگان با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت کشاورز ثابت و متغیر به دلیل وجود مسیر صعب العبور تا مرکز شهرستان وجود نمایندگی آموزش و پرورش به هیچ عنوان پاسخگوی مشکلات عدیده آموزش و پرورش این منطقه در حوزه نیروی انسانی و کمبود فضاهای آموزشی نیست.

وی افزود: مطالبه جدی مردم این خطه از مسئولان کشور به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و مسئولان وزارت آموزش و پرورش مساعدت ویژه به این منطقه در ارتقاء نمایندگی آموزش و پرورش به اداره مستقل است زیرا پیگیری های مکرری که طی این سالها از طریق اداره کل آموزش و پرورش استان، فرمانداری، استانداری و حتی مرکز کشور در این رابطه صورت پذیرفته است بی نتیجه بوده است.

بهرامی تصریح کرد: در حوزه نیروی انسانی منطقه هشتبندی با چالش های جدی روبرو است و بعضاً دانش آموزان این منطقه در بسیاری از مدارس در هفته های ابتدایی سال بدون معلم سر کلاس درس حضور می یابند و متاسفانه خلاء کمبود معلم را مدیران با جذب سرباز معلم، نیروهای حق التدریس ،دادن ساعت اضافه کار و شیفت جبران می کنند که لطمات جدی به پیکره آموزش و پرورش این منطقه وارد کرده است و عدم ماندگاری نیروها از مشکلات دیگر آموزش و پرورش این منطقه است که اختصاص سهمیه ویژه استخدامی برای بومیان این منطقه راه حل این موضوع است.

رئیس شورای اسلامی بخش توکهور و هشتبندی در خصوص وضعیت فضاهای آموزش در هشتبندی تصریح کرد: وضعیت فضاهای آموزشی در هشتبندی بسیار بحرانی است و به عنوان مثال چهار هنرستان فنی و حرفه ای موجود در این منطقه فاقد فضای آموزشی مستقل هستند و در شیفت مخالف مدارس دیگر که فاقد کارگاه و تجهیزات آموزشی هستند کلاس های دانش آموزان برگزار می شود.

وی در همین رابطه تصریح  کرد: کلنگی بودن و فرسوده بودن بسیاری از مدارس منطقه هشتبندی معضل دیگر این منطقه است که نیازمند نگاه ویژه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور دراختصاص اعتبارات ویژه نوسازی برای ساماندهی این مدارس است.

بهرامی در ادامه از وجود تبعیض درحقوق و مزایای فرهنگیان این شهرستان اشاره کرد و در این رابطه افزود: فرهنگیان بخش توکهور و هشتبندی شهرستان میناب از مزایای حق نوار مرزی محروم هستند، این در حالی است که فرهنگیان بخش بندزرک و بخش مرکزی شهرستان میناب از حق نوار مرزی برخواردار هستند و در این موضوع به فرهنگیان هشتبندی اجحاف شده است.

رئیس شورای اسلامی بخش توکهوروهشتبندی شهرستان میناب اظهارداشت: وجود تبعیض در موضوع حق نوار مرزی باعث شده است که بسیاری از معلمانی که برای تدریس به مدارس هشتبندی حکم آنها زده می شود از آمدن به این منطقه به شدت امتناع و مقاومت کنند و فرهنگیانی که در منطقه مشغول به فعالیت هستند به دلیل وجود این تبعض و بی عدالتی حقوقی باعث ایجاد بی انگیزگی درآنها شده است که نیازمند است نسبت به رفع این موضوع مهم چاره اندیشی شود.

بهرامی تصریح کرد: در زمینه برقراری حق نوار مرزی فرهنگیان هشتبندی پیگیری های متعددی صورت پذیرفته است ولی متاسفانه تاکنون بی نتیجه بوده است و نیاز است کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای برطرف کردن این بی عدالتی در حقوق و مزایای فرهنگیان منطقه هشتبندی به صورت جدی به این موضوع ورود کنند تا موانع برقرار حق نوار مرزی فرهنگیان این خطه برطرف شود.

وی در ادامه با اشاره بر ضرورت راه اندازی دانشکده و هنرستان های تخصصی کشاورزی در هشتبندی در این رابطه بیان داشت: منطقه هشتبندی قطب کشاورزی استان هرمزگان در تولید محصولات صیفی خارج  فصل کشور است و بیش از ۱۵ هزار هکتاراز اراضی این منطقه به کشت انواع محصولات باغی و صیفی اختصاص دارد ولی مردم این منطقه از  یک مرکز آموزش عالی نظیر دانشکده کشاورزی و هنرستان های تخصصی کشاورزی برای رونق علمی بخش کشاورزی این منطقه محروم هستند.

بهرامی تصریح کرد: متاسفانه در منطقه هشتبندی هیچ مرکز آموزش عالی وجود ندارد و با توجه به بافت کشاورزی این منطقه توسعه هنرستان های کشاورزی و راه اندازی دانشکده کشاورزی برای رشد شاخص های علمی کشاورزی منطقه بیش از پیش ضروری است و وجود قریب به هفت هزار نفر دانش آموز و بیش از هزار نفر دانشجو از این منطقه در دانشگاه های کشور ضرورت این موضوع را دو چندان کرده است.

وی گفت: راه اندازی مراکز آموزش عالی به ویژه دانشکده کشاورزی در منطقه هشتبندی و همچنین هنرستان های مجهز کشاورزی نیازمند توجه و مساعدت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش می باشد که امیدواریم سفرمسئولان ارشد آموزشی و علمی کشور منشاء خیر و برکاتی برای کشاورزان شرق هرمزگان به ویژه منطقه هشتبندی در توسعه هنرستان های کشاورزی و مراکز آموزش عالی باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 143 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها