سمپاشی گروپ رشد ۱۵ درصدی تولید عسل در زنجان - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، حسین جعفری شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه کشاورزی، به تولید عسل در استان زنجان اشاره کرد و افزود:  بیش از هزار و ۷۷ تن عسل طی هشت ماه سالجاری در استان تولیدشده، خوشبختانه تولید عسل در استان بیش از ۱۵ درصد رشد دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: استان زنجان با دو نوع شرایط آب و هوایی یکی از مناطق مستعد پرورش زنبور عسل در کشور است.

جعفری تأکید کرد:  امسال طبق سرشماری انجام‌گرفته استان زنجان دارای ۲ هزار و ۲۵۲ زنبورستان است که یک هزار و ۷۳۳ نفر در این زنبورستان ها مشغول به‌کار هستند و  شغل اصلی ۸۷۰ نفر از بهره‌برداران استان زنجان زنبورداری است.

وی گفت: امسال بر اساس سرشماری ۱۱۱ هزار و ۶۹۱ کندوی زنبورعسل در استان زنجان به ثبت رسیده که از این تعداد ۲۷۰ کندو بومی و مابقی مدرن بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: شهرستان زنجان با ۳۹۳ تن بیشترین و شهرستان ایجرود با ۳۱ تن کمترین مقدار تولید عسل در استان را دارند.

جعفری تصریح کرد: عمده نژادهای زنبورعسلی که در استان زنجان پرورش داده می‌شود نژاد  مدا و نژادهای بومی است و طی سال‌های اخیر نژادهای اصلاح‌شده از جمله کارنیولا و کارنیکا نیز توسط زنبورداران مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: بخش زنبور عسل وابسته به محیط، شرایط جوی مساعد و مناسب است و  زمانی که این شرایط نامساعد باشد تولید عسل کاهش می‌یابد و در این میان تنوع اقلیم و وجود گونه‌های گیاهی متنوع در استان زنجان موجب شده زنجان منطقه‌ای مناسب و مستعد برای پرورش زنبورعسل باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 157 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها