سمپاشی گروپ زمینه رشد اقتصادی ایلام از طریق ظرفیت های کشاورزی فراهم شود - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار روز شنبه در دیدار مدیر کل تعاون روستایی و نماینده ولی فقیه در تعاون روستایی کشور و همچنین نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی و کارکنان ضمن خیر مقدم و تبریک به مناسبت هفته تعاون و روستایی، با اشاره به فلسفه ایجاد تعاونی‌ها در جهان اظهار کرد: در مقابل نظام فئودالی و سرمایه داری اتحادیه‌ها این توانایی را دارند که با کنار هم قرار دادن مجموعه‌های کوچک و تبدیل آن به مجموعه‌ای که با تقسیم منافع از فرد به جمع و کاهش اعمال نفوذ و قدرت سرمایه داران در قیمت گذاری، نوع کالا و زمان عرضه به جامعه در تعیین سرنوشت شهر، استان و کشور تاثیر گذار باشند.

امام جمعه ایلام در ادامه بیان اهمیت تعاونی‌ها و تاثیرات مفید آن بر اقتصاد استان افزود: تشکیل اتحادیه به منظور تعیین جهت دهی به تولیدات استان است.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه‌ها موظف اند با تشکیل و برگزاری برنامه‌های آموزشی در کنار خط دهی به کشاورزان در زمینه‌های قیمت گذاری و بازاریابی محصولات کشاورزی در استان تلاش بیشتری داشته باشند، افزود: نقش تعاون و روستایی به مراتب بالاتر است و خیلی از مشکلات کنونی استان در زمینه اشتغال و تعدیل قیمت عرضه محصولات مختلف کشاورزی از طریق تعاونی‌ها به راحتی قابل حل هستند.

کریمی تبار با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بخش تولید عسل، گندم، سویا، مرغ و گوشت قرمز در استان، بیان کرد: ظرفیت تولید این محصولات فراتر از نیاز استان است و با تشکیل حلقه حمایتی و مدیریت صحیح باید زمینه رشد اقتصادی استان فراهم شود.

وی با تاکید بر استفاده از توان نخبگان استان برای برنامه ریزی و استفاده از تجارب سرمایه گذاران خارج از استان، افزود: باید تلاش شود به کمک ادارات متولی در جذب سرمایه گذار خارجی اقدام شود.

امام جمعه ایلام با اشاره به مرغوبیت محصول عسل در ایلام عنوان کرد: این محصول توانایی برند شدن و صادرات به سایر کشورها را دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 187 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 27 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.