سمپاشی گروپ زنجان رتبه نخست تولید ماهیان سرد آبی در منطقه شمال غرب را دارد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، منصور حقی راد ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل شیلات استان زنجان، از وجود ۷۹۲ مزرعه آبزی‌پروری در استان زنجان خبر داد و افزود: استان زنجان رتبه نخست تولید ماهیان سرد آبی در منطقه شمال غرب را دارد.

وی اظهار کرد: طی سال گذشته بیش از ۱۴ هزار و ۶۱۲ هزار تن تولید انواع ماهیان سرد آبی و گرمابی در استان زنجان تولیدشده است که نسبت به برنامه هدف‌گذاری شده رشد ۲۶.۲ درصدی داشته است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: ماهیان استان زنجان به کشوری‌های روسیه، عراق، افغانستان، ترکیه و پاکستان صادر می‌شود.

حقی راد تأکید کرد:  در استان زنجان بیشترین تولید آبزی به ترتیب برای شهرستان‌های ماه‌نشان، زنجان و ایجرود است.

وی افزود: در بحث تولید آبزی مرکز شیلات به اجرای مکانیزه بسیار تأکید دارد و مرکز شیلات استان زنجان در بین ۳۲ مرکز شیلات کشور در تولید آبزی رتبه خوبی را دارد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد تجهیزات مزارع آبزی‌پروری زنجان به تجهیزات مکانیزاسیون مجهز است.

حقی راد به پرورش ماهیان گرمابی ازجمله انواع کپور ماهیان در استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته ۲ هزار و ۲۴۷ تن انواع کپور ماهی ازجمله کپور معمولی، سر گنده، نقره‌ای و علفخوار در مزارع استان تولید شد.

وی به پرورش ماهی قزل‌آلا در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تولید این ماهی سرد آبی طی سال گذشته در استان ۱۲ هزار و ۳۶۵ تن بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 139 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها