سمپاشی گروپ سبد گل رسمی اداری چه کاربردی دارد؟ (اطلاعات سفارش)   - سمپاشی گروپ

سبد گل رسمی اداری از نظر بسیاری از مردم و حتی گل‌فروشان سنتی، یک محصول ویژه نیست. از نظر این افراد، یک سبد گل زیبا را تنها به صِرف این‌که با سلیقه‌تان سازگار باشد می‌توانید برای عرض تبریک یا به‌عنوان هدیه به یک همکار، رئیس یا مدیر سازمانی تقدیم کنید. غافل از این‌که نوع و رنگ سبد گل برای تبریک در قالب ارتباطات اداری و رسمی با انواع دیگر آن جهت خواستگاری، عیادت، تولد، شادباش سالگرد و مناسبت‌های دیگر مانند این‌ها تفاوت دارد. به این منظور باید اطلاعات خود را در خصوص تناسب انواع گل‌ها با هر مناسبت افزایش بدهید.

برای مشاهده تصاویر و مطالعه مطالب بیشتر در مورد جدیدترین مدل های سبد گل برای مناسبت‌های مختلف میتوانید به وبسایت isiarticles.com مراجعه کنید. در محتوای ارزشمند با انواع سبد گل برای خواستگاری، بله برون، نامزدی، تولد، زایمان و … آشنا خواهید شد.

سبد گل رسمی اداری چه ویژگی‌هایی دارد؟

آداب ارسال و هدیه دادن گل به همکاران و مدیران به ۲ عامل مهم بستگی دارد:

  • مناسبتی که قصد دارید برای گرامی‌داشت آن به همکارتان گل هدیه بدهید.

۲– نوع ارتباطی که میان شما و همکار یا رئیس‌تان وجود دارد.

به‌ این‌ ترتیب، باید بدانید هر نوع گل با هر رنگ، چه مفهوم و پیامی را منتقل می‌کند. به‌هرحال گل‌ها و رنگ‌های‌شان حاوی پیام‌های رسمی و غیررسمی مهمی هستند. مفاهیمی که برخی افراد از آنها مطلع‌اند و بعضی هیچ اطلاعاتی درباره‌شان ندارند. اما فرقی نمی‌کند، در هر صورت شما باید سبد گل رسمی اداری مد نظر خود را بر اساس آداب و اصول انتخاب کنید، پس یافتن پاسخ این سوال که «چه گلی برای چه مناسبتی؟» بسیار حائز اهمیت است.

همچنین توجه داشته باشید که در چارچوب‌های کاری، گل را باید حتما برای یک مناسبت شاد یا غم‌بار تقدیم کنید. معمولا ارسال سبد گل رسمی اداری بدون مناسبت مرسوم نیست. به‌علاوه گل‌هایی با رنگ‌های تند چندان برای این منظور مناسب به حساب نمی‌آیند. البته گل رز قرمز برای تبریک ازدواج همکار یا رئیس‌تان یک استثناست و اتفاقا می‌تواند انتخاب شایسته‌ای باشد. ارسال گل پیش از مناسبتی چون ازدواج نیز خبر از دقت‌ نظر و احترام بالایی می‌دهد که برای همکارتان قائل هستید.

۱-رنگ‌های گل‌ها سخن می‌گویند

اما می‌رسیم به تناسب رنگ‌ها. گل رز یکی از مرسوم‌ترین و همه‌پسندترین گل‌هاست که معمولا در یک سبد گل رسمی اداری نیز به وفور استفاده می‌شود. اما مفاهیم انواع رنگ‌ها در رز بسیار پررنگ و صریح هستند. رزهای قرمز و صورتی نمادی از عشق محسوب می‌شوند و اصلا تناسبی با شادباش‌های رسمی برای مناسبت‌هایی مانند ترفیع رتبه، بازنشستگی، تودیع و… ندارند.

همچنین اگر ارتباط‌تان با شخصی که قصد تقدیم یک سبد گل رسمی اداری به او را دارید، کاملا در چارچوب‌های اداری است، توصیه می‌شود یک سبد گل شیک و ساده با رنگ‌های خنثی انتخاب کنید. در این میان سفید معمول‌ترین رنگ در انواع گل‌ها اعم از رز است. استفاده از سایر گل‌های سفید از جمله گلایل در یک سبد گل رسمی اداری که جهت تسلی خاطر یک همکار از سوی شما ارسال شده، کاملا نمایش‌دهنده عمق تالم و احساس هم‌دردی‌تان با اوست و در این مورد استفاده از هر نوع گل رنگی را باید کاملا از مخیله‌تان خارج کنید. ‌اگر برای عیادت سبد گل را سفارش داده‌اید نیز غلبه رنگ‌های سفید بر سایر رنگ‌ها می‌تواند انرژی مثبت و روحیه‌آفرینی به وجود همکارتان تزریق کند.

در شرایطی که خارج از چارچوب‌های اداری صمیمیتی میان شما و همکار یا مدیرتان برقرار است، استفاده از گل‌های زردرنگ اعم از رز می‌تواند دوستی‌تان را دوام و قوام ببخشد. البته وقتی کاملا صمیمی هستید انتخاب گل‌های نارنجی‌ و طلایی‌رنگ که سرشار از انرژی هستند هم یک گزینه مناسب است. برای تبریک تولد فرزند یک همکار نیز ترکیب گل‌های صورتی کم‌رنگ و سفید فوق‌العاده خواهد بود.

همچنین توجه داشته باشید که وقتی سبد گل رسمی اداری را برای یک همکار صمیمی سفارش می‌دهید، باید روحیات شخصی او را نیز مد نظر قرار بدهید و بر آن اساس رنگ گل‌ها را انتخاب کنید، به‌این‌ترتیب می‌توانید پیام محبت‌آمیز خود را دقیقا به اعماق قلب آن دوست همکار بفرستید و او را بیشتر تحت تاثیر قرار بدهید.

۲-چه گل‌هایی در سبد گل رسمی اداری جای دارند؟

پرسش خوبی است، اما پاسخ به آن چندان در قالب یک چارچوب خاص نمی‌گنجد. اگرچه گل‌هایی مانند گل یخ، داوودی، یاس، شیپوری، ارکیده، لیلیوم، آنتریوم و آلسترومریا برای شادباش‌های رسمی و اداری مرسوم هستند. اما توجه داشته باشید که گل‌های فانتزی حتی با خنثی‌ترین رنگ‌ها نیز چندان برای حضور در یک سبد گل رسمی اداری کاندیدای مناسبی نخواهند بود. حتی اگر فروشنده اصرار دارد که مشتریان زیادی از میان مدل‌های مختلف سبد گل‌های فانتزی او، یک یا چند سبد را برای مقاصد اداری انتخاب می‌کنند، شما اطلاعات و آداب را ارجح بدانید و بر اساس آنها سبد گل خود را برگزینید. به‌عنوان مثال هر قدر هم با همکار یا رئیس سابق‌تان ارتباط صمیمانه و نزدیکی داشته باشید، ارسال یک سبد گل سفید پر از گل‌های رز قرمز یا صورتی به ‌مناسبت بازنشستگی او به هیچ عنوان نمی‌تواند حرفه‌ای، به رسم ادب و محترمانه باشد.

اگر با همکار یا رئیس‌تان رابطه نزدیکی دارید و گل مورد علاقه او را می‌شناسید، به شرطی که منافات مستقیمی با آداب هدیه دادن سبدهای رسمی گل نداشته باشد، بد نیست که حضور آن نوع گل در سبدی که سفارش می‌دهید را در نظر بگیرید. از توصیه‌ها و مشاوره‌های فروشنده بهره بگیرید اما در نهایت خودتان در این خصوص آن‌قدر اطلاعات کسب بکنید که در دام سفارش یک سبد گل نامتناسب گرفتار نشوید. فروشنده قصد دارد جنس خودش را به فروش برساند و شما هم باید آبرو و اعتبار خودتان را در نظر بگیرید. البته اگر انصاف بدهیم، فروشگاه‌های آنلاین سفارش گل به شکل تخصصی‌تری شما را در یک انتخاب مناسب، یاری می‌کنند.

۳-اشکال مختلف سبد گل

پیش‌تر نیز عنوان کردیم که سبد گل علاوه بر شادباش‌های رسمی و اداری برای مناسبت‌های مختلفی انتخاب می‌شود. بر همین اساس طرح سبد و چینش گل‌ها نیز می‌تواند الگوهای مختلف و متفاوتی داشته باشد. سبد گل را در اشکال بیضی، دایره‌ای، تخم مرغی، مستطیلی، مربعی، آبشاری و مدل‌های هندسی دیگر می‌توان در بازارهای اینترنتی و فیزیکی یافت. البته در این بین انواع ساده‌تر از جمله گرد، بیضی‌شکل، مستطیلی و مربعی تناسب بیشتری با مناسبت‌های رسمی و اداری دارند. در عوض سبدهای گلی که به‌صورت آبشاری و تخم مرغی طراحی شده‌اند، بیشتر مناسب جشن‌های مختلف از جمله عروسی هستند. البته از سبد گل تخم مرغی برای تکمیل طراحی دکوراسیون داخلی نیز استفاده می‌شود. در میان اشکال هندسی سبد گل بکوشید وقتی رابطه‌تان با همکار یا رئیسی که قصد دارید سبد گل را به او تقدیم کنید کاملا رسمی است، انواع گوشه‌دار مانند مستطیل و مربع را انتخاب کنید. اما اگر همکار یا مدیرتان، دوست شما نیز هست اشکال بیضی و دوار نیز مناسب هستند.

۴-قیمت سبد گل اداری رسمی

قیمت یک سبد گل رسمی اداری بستگی به مواردی چون نوع و تعداد گل‌ها، جنس سبد یا گلدان نگهدارنده، سایز و اندازه، طراحی و… دارد. به‌این‌ترتیب می‌توانید برای تبریک و گرامی‌داشت مناسبت‌های اداری سبدهای گل را در بازه‌های قیمتی مختلف مشاهده، خریداری و سفارش‌گذاری کنید. این تنوع وقتی برای‌تان ملموس‌تر خواهد شد که عبارت سبد گل رسمی اداری را در موتور جست‌وجوگر گوگل، سرچ کنید یا در پیج‌های اینستاگرام به ‌دنبال این گزاره بگردید.

در این حالت با خیل گزینه‌هایی مواجه می‌شوید که همگی این عنوان یا عناوین مشابه را یدک می‌کشند اما همان‌گونه که پیش‌تر نیز گفتیم، همه آنها گزینه مناسبی برای مقصود شما نیستند. با کمی دقت در میان گزینه‌های مختلف می‌توانید ترکیب گل و رنگ مد نظرتان را بیابید. همچنین می‌توانید از فروشنده بخواهید، با توجه به نیازتان، تغییراتی در سبد گل انتخابی شما انجام دهد.

گل‌فروشی‌های سنتی و دکه‌های گل در سراسر شهر هم می‌توانند گزینه‌ای مطابق با سلیقه خودتان برای‌تان بسازند. البته برای خرید حضوری باید زمان بیشتری صرف کنید و اگر قصد دارید سبد گل را به ‌شکل غیرحضوری برای شخص مورد نظر بفرستید، عموما باید هزینه بیشتری جهت ارسال گل توسط آژانس یا پیک مخصوص در نظر بگیرید. زیرا بسیاری از گل‌فروشان سنتی پیک معتمد و طرف قرارداد ندارند اما در مقابل، گل‌فروشی‌های آنلاین معمولا یا نیروی مستقیمی به‌عنوان پیک استخدام می‌کنند، یا با شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات جابه‌جایی شهری کالا طرف قرارداد هستند؛ موضوعی که موجب می‌شود در مواردی حتی بتوانند سبد گل شما را به‌صورت رایگان برای همکارتان ارسال و در هزینه‌های‌تان صرفه‌جویی کنند.

 

یک نکته ظریف دیگر در خصوص قیمت سبد گل رسمی اداری این است که اگر قصد دارید این سبد گل را به‌صورت شخصی و تک‌نفره به همکار یا رئیس‌تان تقدیم کنید، حتی اگر فرد مورد نظر برای شما بسیار عزیز است و هیچ مشکلی بابت پرداخت هزینه‌های گزاف ندارید، توجه داشته باشید که یک سبد گل لاکچری و گران‌قیمت می‌تواند برخلاف تصور شما، طرف مقابل را آن‌چنان خوشحال نکند و در عوض برای او دغدغه‌ای جهت جبران هدیه شما به‌وجود بیاورد. گل‌ها در هر شکل و نوعی زیبا هستند و تقدیم ارزان‌ترین آنها نیز موجب شعف و شادمانی یا تسلی خاطر شخص گیرنده می‌شود. پس سبد گل ارزان یا لاکچری مسئله نیست و نفس توجه به عزیزان و همکاران در کنار احترام به آداب جاری میان انسان‌ها در راستای ارتقاء حس حمایت و هم‌دلی با یکدیگر است که اهمیت دارد.

البته منظورمان این نیست که به هیچ عنوان سراغی از سبدهای گل نسبتا گران نگیرید. اتفاقا وقتی قرار است سبد گل رسمی اداری از سوی چندین نفر تهیه شود، خرید یک گزینه گران‌قیمت‌تر انتخاب بهتری محسوب می‌شود. پس چنان‌چه سبدهای ارزان را نمی‌پسندید، سعی کنید هدیه‌تان را با مشارکت سایر همکاران تهیه کنید. به‌این‌ترتیب هم یک سبد گل زیباتر و چشم‌گیر هدیه داده‌اید و هم طرف مقابل را معذب نخواهید کرد.

۵-از سوء‌تفاهم پیش‌گیری کنید

وقتی یک سبد گل رسمی اداری سفارش می‌دهید، بکوشید حتما کارت پستال درخوری نیز تهیه و علت ارسال گل و نام خود را روی آن ذکر کنید. به‌این‌ترتیب افزون بر این‌که از سوء‌تفاهم‌ها جلوگیری می‌کنید، مطمئن خواهید شد که سبد گل با نام خودتان به همکار یا رئیس شما تقدیم می‌شود. وقتی اتفاق خوشایندی برای کسی می‌افتد یا یکی از اعضای خانواده همکاران به رحمت خدا می‌پیوندد، افراد زیادی برای آن شخص سبد گل به‌ مناسبت تبریک یا تسلیت می‌فرستند و ممکن است اگر نام شما روی سبد گل ذکر نشود، همکار مورد نظر نتواند تشخیص بدهد که این هدیه از سوی چه فرد یا افرادی برایش فرستاده شده است.

به این‌صورت هم وقت و هزینه‌ای که صرف کرده‌اید هدر می‌رود و هم مشغله‌ای اضافه برای همکارتان ایجاد می‌شود تا فرستنده گل را شناسایی کند. همچنین شایسته است خودتان با بهترین و بادقت‌ترین دست‌خطی که دارید روی کارت‌پستال پیامی کوتاه، رسمی، محترمانه و اختصاصی برای رئیس یا همکارتان بنویسید. نگارش یک پیام ویژه و مخصوص برای فرد نسبت به انواع آماده کاملا برتر است، زیرا حس درونی شما بابت هم‌دلی و هم‌دردی را بیشتر نشان می‌دهد.

گل در ذات خود هدیه‌ای لطیف و احساسی است حتی اگر در قالب ارتباطات رسمی تقدیم شده باشد. به همین دلیل ترکیب لطافت و حس زیبای نهفته درون آن با یک پیام صادقانه و دلنشین، مخصوصا در مواردی ‌که مناسبت ارسال سبد گل فقدان یک شخص نزدیک و عزیز باشد، بسیار آرامش‌بخش‌تر و دلنشین‌تر است.

ختم کلام

قصد سورپرایز کردن عزیزانتان را دارید؟ سبد گل های منحصر به فرد ما آماده و مشتاق این کار هستند.

به صورت میانگین در جهان هر شخص در سال ۲۰۰ شاخه گل خریداری میکند این در حالی ست که این آمار در ایران به کمتر از ۱۹ شاخه می رسد. عدم توانایی مالی بیشتر ایرانی ها و قیمت بالای گل دلیل اصلی کاهش خرید گل ذر ایران است. هر چقدر خرید کمتر باشد وسواس در خرید گل بیشتر خواهد شد. افراد بیشتر به دنبال یک محصول خاص خواهند بود تا خرید خود را به بهترین شکل انجام دهند. سبد گل جزو محصولاتی ست که در کشور ما طرفداران بیشتری دارد. اگر به تعداد سبد گلهای آماده گلفروشی ها نگاهی بیاندازید و یا در مراسم های مختلف به سبد گل های های هدیه دقت کنید متوجه خواهید شد که سبد گل از چه میزان محبوبیت برخوردار است.

وقتی قصد دارید برای یک دوست نزدیک یا عضوی از خانواده دسته‌ای گل تهیه کنید، به‌راحتی می‌توانید با دست باز هر گلی را که می‌پسندید، با هر ترکیب رنگی که با سلیقه‌تان سازگار است و هر قیمتی که به بودجه‌تان می‌خورد، تهیه کنید. اما وقتی پای سفارش و خرید یک سبد گل رسمی اداری در چارچوب آداب ارتباطات شغلی در میان باشد، ماجرا کاملا متفاوت خواهد بود. در این شرایط دیگر نمی‌توانید هر گلی را انتخاب کنید و باید به ترکیب رنگی گل‌ها توجهی ویژه داشته باشید.

نسبت به ماندگاری و تازگی گل نیز حساس باشید. زیرا یکی از بهترین احساس‌ها برای هر شخصی که گل هدیه می‌گیرد، نگهداری از آن گل به‌عنوان یک موجود زنده و شاداب، حتی شده برای یک دوره زمانی کوتاه است. به همین دلیل با انتخاب گل‌های ماندگار، تازه و شاداب این احساس زیبا را نیز همراه سبد گل به همکارتان هدیه بدهید. گل‌ها طولانی عمر نمی‌کنند اما با همان عمر کوتاه‌شان در طول تاریخ همواره از جمله بهترین و روح‌بخش‌ترین هدایا در میان همه فرهنگ‌ها و تمدن‌ها به‌حساب می‌آمده‌اند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 389 views بار دسته بندی : ریپورتاژ اگهی تاريخ : 6 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.