سمپاشی گروپ سرمازدگی ۲۰۰هزار میلیارد تومان به کشاورزان کشور خسارت زد - سمپاشی گروپ

ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو باخبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه سرمازدگی امسال ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به کشاورزان  خسارت وارد کرد، تأکید کرد: سرمازدگی محصولات کشاورزی ۱۸ استان کشور را گرفتار کرد، که دولت برای کمک به کشاورزان خسارت‌دیده بالغ‌بر چهار هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی اختصاص داد تا بخشی از مشکلات این قشر زحمتکش برطرف شود.  

وی یکی از مشکلات عدیده در شرایط فعلی را عدم بیمه باغات و محصولات کشاورزی توسط باغداران دانست و گفت: باید بیمه کشاورزی در بین باغداران و کشاورزان جا بیافتد و من از مدیران می‌خواهم با برگزاری جلسات توجیهی باغداران را نسبت به لزوم بیمه کردن محصولات خودآگاه و شهرستان دامغان را در این زمینه الگو قرار دهند.  

تبخیر ۱۲.۵ درصد از آب استان سمنان در استخرهای کشاورزی

عضو خانه ملت با تأکید بر لزوم مدیریت درست مصرف آب در شرایط فعلی اظهار داشت: تقریباً ۱۲.۵ درصد از آب استان سمنان در استخرهای ذخیره آب تبخیر می‌شود که ما باید با برنامه‌ریزی مناسب به سمت استفاده بهینه از آب در کشاورزی و دامداری نوین حرکت کنیم، ضمن اینکه تغییر الگوی کشت باید به‌طورجدی در دستور کار قرار گیرد.  

حسن بیگی یادآور شد: از مدیران استان سمنان می‌خواهم که با نظارت و برنامه‌ریزی ویژه شرایط افزایش شرکت‌های تعاونی دامغان را فراهم آورند زیرا این شهرستان از پتانسیل‌های بالایی در این زمینه برخوردار است.  

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری درزمینهٔ احداث گلخانه در شهرستان دامغان اظهار داشت: من علاقه‌مند هستم استان سمنان و شهرستان دامغان به سمت کشت محصولات گلخانه‌ای حرکت کند و برای تحقق این امر باید ضمن بازدید از کشورهای موفق مانند کشور هلند شیوه عملکرد آن‌ها را مورداستفاده قرار دهیم.   

ضرورت ترویج محصولات گلخانه‌ای

نماینده دامغان در مجلس اضافه کرد: در دامغان باید به سمت ترویج محصولات گلخانه‌ای حرکت کنیم تا مردم آن را از نزدیک مشاهده کنند و به سرمایه‌گذاری در این زمینه ترغیب شوند.  

حسن بیگی خاطرنشان کرد: برای احداث هر گلخانه چهار میلیارد تومان سرمایه نیاز است و سالانه ۱.۵ میلیارد تومان سود دارد و با این حرکت و تلاش پول سرمایه‌گذار طی سه سال به وی برمی‌گردد.  

وی یادآور شد: طبق مطالعات وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی، با آب موجود در شهرستان دامغان می‌توانیم ۵۰ هزار هکتار پسته‌کاری انجام دهیم.  

اقتصاد مقاومتی راهبرد اصلی کشور

عضو خانه ملت اضافه کرد: رهبر فرزانه انقلاب از سال‌های قبل موضوع اقتصاد مقاومتی را به‌عنوان راهبرد اصلی کشور مطرح کردند و ما امروز اثرات مثبت آن را مشاهده می‌کنیم که اروپایی‌ها در مذاکره با آمریکا از همین منظر به دولتمردان آن اعلام می‌کنند که در مقابله با جمهوری اسلامی ایران شکست می‌خورند.  

حسن بیگی با ابراز اینکه در حال حاضر روزانه ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه تولید نفت داریم که دو میلیون بشکه از این میزان صادر می‌شود، گفت: از طرفی سالیانه ۱۱۹ میلیون تن تولیدات بخش کشاورزی در کشور داریم و خوشبختانه درزمینهٔ اقلام اساسی این بخش به خودکفایی رسیده‌ایم و یا در آستانه خودکفایی هستیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها