سمپاشی گروپ سرمایه، تکنولوژی و دانش راه نجات کشاورزی کشور است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر زند روز چهارشنبه در دیدار با استاندار قزوین در مهمانسرای استانداری اظهارداشت: سازمان تحقیقات کشاورزی کشور شش کار حاکمیتی را انجام می دهد و با ۲۰ موسسسه تحقیقاتی و ۲۱۰۰ عضو هیئت علمی، در استانها نیز شعب خود را دایر کرده است.

زند بیان کرد: سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی از کف دریا تا نوک قله در جنگل را تحت پوشش تحقیقات خود قرار داده و با ۱۰۰ سال قدمت تحقیقاتی توانسته در دل مزرعه به کمک کشاورزان بیاید و به ارتقاء دانش این بخش کمک کند.

وی یادآورشد: در بخش تولید واکسن و ارقام غلات حرف زیادی برای گفتن داریم و در تحقیقات خاک شناسی و گیاه شناسی سرآمد هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات، ترویج و آموزش وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: سالیانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ دستاورد جدید در این بخش داریم و هر سال ۳۰ رقم جدید و چند واکسن جدید و۲۰ نوع آفت کش تولید و روانه بازار می کنیم.

وی اضافه کرد: ۷۰ رقم انگور در ۸۰ ایستگاه تحقیقاتی در عرصه تولید داریم که هر رقم می تواند ۱۰ محصول جدید تولید کند.

زند اظهارداشت: با حمایت از شرکت های دانش بنیان تعداد ۵۵۰ شرکت دانش بنیان را شناسایی و فعال کرده ایم و با موسسات بین المللی هم ارتباط خوبی داریم و سالانه ۱۰۰ محقق جهانی در کشور تردد می کند که فرصت خوبی برای تبادل دانش ایجاد شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید واکسن مورد نیاز کشور به طور عمده در مرکز تحقیقات کشاورزی کشور انجام می شود و با داشتن ۸۵ ایستگاه و شش شعبه در تولید بذر نسبت به کنترل ذخایر ژنتیک کشور اقدام کرده ایم.

وی بیان کرد: در مرکز تحقیقات انگور استان قزوین بیش از ۱۰۰ نوع رقم نگهداری می شود که در حوزه گوسفند شال هم تحقیقات خوبی در حال انجام است.

زند اظهارداشت: با نظارت بر نهاده های کشاورزی و بذر در حال رحاضر بر تولید ۶۵۰ هزار تن محصول کشاورزی در ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی نظارت علمی داریم.

وی بیان کرد: در ۱۲۰۰ مرکز خدمات ترویجی بیش از ۱۰ هزار مروج فعالیت می کند و در پهنه بندی های کشور ۱۰ هزار نفر از محققان حضور موثر دارند.

زند گفت: پهنه بندی کشاورزی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است و اعتقاد داریم سرمایه، تکنولوژی و دانش راهکار نجات بخش کشاورزی کشور است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 132 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 5 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها