سمپاشی گروپ سرما یک هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی آذربایجان غربی خسارت زد - سمپاشی گروپ

امیرعباس جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: با توجه به گزارش های جدید اکیپ های اعزامی جهاد کشاورزی استان برای برآورد خسارات وارده به بخش کشاورزی برآوردهای اولیه سرمازدگی روزهای ۲۷ و ۲۸ فررودین ماه امسال یک هزار و ۳۴۱ میلیارد و ۱۵۳ میلیون ریال در بخش کشاورزی، زراعی، باغی و منابع طبیعی برآورد شد.

وی با بیان اینکه سرمای زودرس بهاره اواخر فروردین ماه با دمای منفی ۲ درجه و دمای خاک تامنفی ۷ درجه موجب بروز خسارات زیادی در بخش کشاورزی شد افزود: در این راستا ۹۷۳هزار و ۵۰۰تن محصولات زراعی دچار خسارت شدند که بر اساس برآورد اولیه ارزش ریالی خسارت این محصولات ۹۸۰۲۰ میلیون ریال برآورد شد.

جعفری برآورد اولیه خسارت ناشی از سرمازدگی ویخبندان را ۱۰۷۱۵۲۰ میلیون ریال، خشکسالی را ۱۰۴۰ میلیون ریال، سیل و تگرگ را ۱۲۹۱۸۴ و باد و طوفان را ۱۳۹۴۰۹ میلیون ریال عنوان کرد.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی اضافه کرد: با توجه به خسارت سرما در مرحله ابتدای گلدهی محصولات باغی دانه دار استان اعم از سیب و انگور اتفاق افتاده است که برآورد نهایی خسارت پس از میوه دهی محصول و دیگر بررسی های میدانی و تهیه گزارش تکمیلی اعلام می شود.

جعفری میزان خسارات ناشی از طوفان و تندباد روزهای ابتدایی فروردین ماه امسال را نیز در مجموع ۲۱۴۸۳۵ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این خسارات در بخش های کشاورزی، آب شرب، مدارس، مسکن، ماشین آلات، برق،راه و معابر شهری بوده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 154 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها