سمپاشی گروپ سطح زیر کشت گلخانه‌ای در آرادان ۴۰ درصد افزایش یافت - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، سعید افشار نادری پیش از ظهر یکشنبه در پنجاه دومین جلسه اقتصاد مقاومتی و دهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان سمنان به میزبانی استانداری، ضمن بیان اینکه فزایش سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای به میزان ۴۰ درصد یکی از راه‌کارهای برون‌رفت از مشکل کم‌آبی در آرادان بوده است، تأکید کرد: یکی دیگر از سیاست‌های خاص این حوزه در سطح شهرستان اصلاح الگوی کشت بود که خوشبختانه در این زمینه نیز اتفاقات خوبی طی سال ۹۷ در آرادان رخ‌داده است.

وی بابیان اینکه یافتن راهکارهای کاهش تبعات منفی خشک‌سالی در دستور کار فرمانداری آرادان قرار دارد، ابراز کرد: اقدامات درزمینهٔ مدیریت منابع آب ۷۲۰ هکتار آبیاری تحت‌فشار در سطح شهرستان اجراشده است همچنین شاهد احداث ۲۹ واحد استخر آب با ظرفیت نگه داشت ۴۶ هزار مترمکعب آب کشاورزی بوده‌ایم.

فرماندار آرادان بابیان اینکه احداث ۱۳ هزار متر کانال بتنی و هفت هزار و ۵۰۰ متر انتقال آب در زمره دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت مصرف بخش کشاورزی شهرستان بوده است، ابراز کرد: تاکنون  ۳۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی سطح آردان نوسازی شده‌اند تا شاهد افزایش بهره‌وری در آن‌ها باشیم.

نادری بابیان اینکه دو طرح گلخانه‌ای با مساحت ۴۰ هکتار و بااعتبار ۱۲ میلیارد ریال طی ایام دهه فجر در آرادان افتتاح‌شده است، ابراز کرد: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در آردان، کاشت گیاهان استراتژیک در عرصه کشاورزی است که برای مثال در سال‌های اخیر ۱۴.۵ هکتار اراضی شهرستان تحت کشت زعفران قرارگرفته‌اند که قرار است در سال ۹۸ این میزان ۵۰ درصد افزایش یابد.

وی بابیان اینکه کشت پسته نیز در ۸۰۰ هکتار از اراضی آرادان انجام می‌شود، تأکید کرد: کشت‌های کم آب‌بر ما را بر آن داشته تا هم‌اکنون شاهد کشت زیتون در ۲۵ هکتار از اراضی و محصول انار در ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان باشیم.

فرماندار آرادان در ادامه به اقدامات صورت گرفته در راستای اشتغال روستایی و مقابله با مهاجرت اشاره کرد و گفت: در این راستا پرداخت ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات روستایی و عشایری برای ۲۸ طرح طی سال ۹۷ صورت گرفته است.

نادری در خاتمه گفت: کارخانه سولفات سدیم، کارخانه نمک و آغاز عملیات سه واحد صنعتی زنجیره تولید با مساحتی بالغ بر ۱۰ هکتار و ۹۱ شغل مستقیم با اعتباری بالغ بر ۸۱ میلیارد تومان و تولید ۷۰ تن تولید سالانه برای صادرات و رفع نیاز داخلی از دیگر اقداماتی بوده که در سال ۹۷ در آرادان انجام‌شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 163 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 11 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها