سمپاشی گروپ سهمیه ۳۱۵ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی برای متقاضیان در رشت - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد احمدی بعدازظهر شنبه در جلسه شورای اداری که در سالن جلسات فرمانداری رشت برگزار شد با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: مردم رشت بار دیگر در روز جهانی قدس حماسه بزرگی آفریدند.

ضرورت تبیین محورهای توسعه یافتگی در رشت

وی در ادامه با ابراز گلایه از اینکه تاکنون به‌صورت حرفه‌ای به مسائل مختلف در شهرستان رشت توجه نشده و ورود به حوزه‌های مختلف در این شهرستان تنها به روش چانه‌زنی بوده است، گفت: شهرستان رشت نزدیک به یک میلیون نفرجمعیت دارد و به همین دلیل محورهای توسعه یافتگی باید به درستی تبیین شود.

فرماندار رشت با بیان اینکه سه محور برای توسعه پایدار در این شهرستان تبیین شده است، افزود: حوزه کشاورزی از جمله مهمترین این محورها محسوب می شود.

احمدی با اشاره به اینکه ۶۴ هزار هکتار از ۲۳۸ هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان در شهرستان رشت قرار دارد، خاطرنشان کرد: این میزان ۲۷ درصد از کل اراضی شالیزاری گیلان را شامل می‌شود.

نماینده عالی دولت در رشت با انتقاد از اینکه عمده کشاورزان در این شهرستان فعالیت کشاورزی خود را در اراضی کمتر از یک هکتار انجام می‌دهند، تصریح کرد: خرده کاری سبب شده تا کشاورزی برای کشاورزان با صرفه اقتصادی مطلوبی همراه نباشد.

وی با بیان اینکه باید در حوزه کشاورزی شهرستان رشت به سمت بهره گیری از شیوه‌های نوین و مکانیزه حرکت کنیم، یادآورشد: در این زمینه نیازمند برنامه ریزی درست از سوی مسئولان هستیم.

اجرای ۱۸ درصدی طرح تجهیز و تسطیح اراضی شالیزاری در رشت

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی و اجرای طرح تجهیز یکی از هدفهای اصلی در حوزه کشاورزی این شهرستان محسوب می شود، اظهار کرد: بسترسازی برای کشت دوم در شهرستان رشت مغفول مانده است.

به گفته این مسئول باید زمینه های فعالیت کشاورزان در حوزه کشت دوم اراضی کشاورزی شهرستان رشت فراهم و به صورت ویژه از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

احمدی با اشاره به اینکه طرح تجهیز و نوسازی در کمتر از ۱۸ درصد از اراضی شالیزاری شهرستان رشت اجرایی شده است، گفت: این شاخص برای شهرستان رشت به هیچ عنوان‌ قابل قبول نیست. زیرا ۳۹ درصد از شاغلان بخش کشاورزی گیلان مربوط به شهرستان رشت هستند.

 وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه شهرستان رشت حدودا در تمامی شاخص‌ها دارای عقب ماندگی است، افزود: همه مسئولان باید تلاش کنند عقب ماندگی های موجود در این شهرستان جبران و به شاخص های استانی نزدیک کنند.

فرماندار رشت اشتغال را مهم ترین دغدغه دولت در سطح کشور برشمرد و گفت: در حال حاضر با راه‌اندازی سامانه کارا به متقاضیان اشتغال در شهرستان رشت تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به به سهمیه ۳۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان در شهرستان رشت، ادامه داد: از این میزان ۲۲۲ میلیارد در حوزه اشتغال فراگیر و ۹۳ میلیارد تومان نیز در حوزه اشتغال روستایی پرداخت می‌شود.

احمدی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۵ درصد اعتبارات تسهیلات بخش روستایی و ۲۵ درصد اعتبارات تسهیلات اشتغال فراگیر در شهرستان رشت جذب شده است، تصریح کرد: رسیدگی به امورات و مشکلات مردم باید از سوی مسئولان مورد توجه ویژه قرار گیرد و ایجاد یاس و ناامیدی در میان مردم از سوی مسئولان قابل قبول نیست.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 133 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها