سمپاشی گروپ سیاست‌های ۱۳گانه بخش کشاورزی استان سمنان تدوین شده است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، خدابخش عرب صبح یکشنبه در جمع مسئولان مرکز ترویج جهاد کشاورزی سراسر استان سمنان، به میزبانی این اداره کل در سمنان، ضمن بیان اینکه در سال جاری ۱۳ سیاست کلی توسط مدیران جهاد کشاورزی تدبیر و برنامه‌ریزی‌شده است، تأکید کرد: یکی از سیاست‌های اساسی سازمان جهاد کشاورزی اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود که به‌نوعی ۱۲ سیاست دیگر را نیز تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

وی با تأکید بر اهمیت اقتصاد مقاومتی به‌مثابه یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: جهاد کشاورزی در سال جاری سعی کرده تا همه برنامه‌ریزی‌های خود را سمت تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین حمایت از تولید در بخش کشاورزی سوق دهد.

تدوین سند بهره‌وری آب

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، دیگر سیاست مأخوذه توسط این اداره کل را تدوین سند بهره‌وری آب در بخش کشاورزی دانست و گفت: متأسفانه استان سمنان سال‌ها است که با مشکل خشک‌سالی روبرو است و این امر نیازمند تدبیر و برنامه‌ریزی مدون دارد که در سال جاری به این امر نگاه ویژه‌ای شده است.

عرب دیگر سیاست جهاد کشاورزی را تغییر الگوی کشت دانست و تأکید کرد: باوجود خشک‌سالی و همچنین سرمازدگی استفاده از روش‌های نوین کشت از تأکیدات جهاد کشاورزی است همچنین این اداره کل به مقوله ارتقای بهره‌وری عوامل تولید و توسعه سرمایه‌گذاری نیز به‌عنوان دیگر سیاست‌های سال جاری، تاکید ویژه ای دارد.

وی طرح کشاورزی قراردادی، برنامه تولید در محیط‌های کنترل شده، توسعه سامانه‌های آبیاری تحت فشار و نوین را نیز از دیگر سیاست های جهاد کشاورزی در سالجاری خواند.

توسعه کشت گلخانه‌ای

معاون جهاد کشاورزی استان سمنان همچنین گفت: این اداره کل در سالجاری بر روی توسعه فضای گلخانه نیز برنامه ریزی خوبی را صورت داده است و همچنین توسعه صادرات محصولات کشاورزی به خصوص با استفاده از ظرفیت های حمل و نقل ریلی و هوایی در استان مد نظر جهاد قرار دارد.

عرب از توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، مکانیزاسیون و همچنین بازار فروش محصولات کشاورزی نیز به مثابه دیگر سیاست های جهاد کشاورزی در زمینه کشاورزی طی سالجاری نام برد و گفت: این سازمان سعی کرده است تا با به کارگیری توان کارشناسی و تحقیقاتی خود تغییر الگوی کشت را در بین کشاورزان استان ترویج دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 113 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها