سمپاشی گروپ شرق مازندرانی ها نگران تامین آب شرب و کشاورزی نباشند - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد شاعری با بیان اینکه مردم شرق مازندران نگران تامین آب شرب و کشاورزی از سد گلورد نباشند، گفت: رودخانه نکارود دارای سالانه حدود ۱۷۰ میلیون مترمکعب آب بوده که قرار است طبق حقابه و قانون و بر اساس بررسی های کارشناسی حدود ۱۵ درصد آن برای تامین آب شرب و حدود ۸۵ درصد آن به آب کشاورزی شرق مازندران اختصاص یابد.

وی افزود: هرچند که از ابتدا قرار بود سد گلورد فقط آب کشاورزی را تامین کند اما به دلیل کمبود آب شرب و بالا بودن میزان آلودگی آب های زیرزمینی شرق مازندران به نیترات و سایر آلاینده ها؛ از پنج سال گذشته یعنی سال ۱۳۹۲ مطالعات تامین آب شرب مردم شرق مازندران از محل سد گلورد آغاز شد و در سال ۱۳۹۳ قرارداد تعیین مسیر انتقال آب با یک شرکت معتبر و صاحب صلاحیت منعقد و پس از مطالعات صورت گرفته مقرر شد حدود ۱۵ درصد از آب رودخانه نکارود برای تامین آب شرب و حدود ۸۵ درصد به تامین آب کشاورزی اختصاص یابد.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبق مطالعات و بررسی های انجام شده توسط شرکت پیمانکاری در سال های گذشته تاکنون پنج مسیر مختلف مورد بررسی کارشناسان قرار گرفت که پس از بررسی دقیق و کارشناسی توسط وزارت نیرو، سازمان آب منطقه ای مازندران و شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی بهترین مسیر با توجه به هزینه اجرای طرح و ملاحظات اجتماعی، زیست محیطی و فنی انتخاب می شود.

شاعری اظهار کرد: مسئولیت انتخاب محل احداث تصفیه خانه، تعیین مسیر انتقال آب و میزان حقابه کشاورزی، آب شرب، آب مورد نیاز بخش صنعت و حق آبه محیط زیست از محل سد گلورد بر اساس قانون به عهده وزارت نیرو است و وزارت نیرو مکلف است پس از مطالعات دقیق فنی و کارشناسی و با رعایت ملاحظات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی تصمیم عادلانه و قانونی بگیرد.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا مسیر انتقال آب سد گلورد از هر شهری که بگذرد هیچ تاثیری در کاهش یا افزایش میزان حقابه تعیین شده برای شهرستان های دیگر ندارد و به مردم منطقه شرق مازندران اطمینان می دهیم حق هیچ کس نادیده گرفته نمی شود و هیچ گونه دغدغه در تامین آب کشاورزی و آب شرب نداشته باشند و به مسئولان و کارشناسان اعتماد کنند.

شاعری عنوان کرد: به وزارت نیرو و سازمان آب منطقه ای مازندران تاکید شده که برای تعیین مسیر انتقال آب شرب سد گلورد و احداث تصفیه خانه صرفا بر اساس نظرات کارشناسی، قانون و با رعایت حقوق حقابه داران، ملاحظات زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی؛ تصمیم عادلانه بگیرند.

وی تصریح کرد: شرق مازندران زمانی به پیشرفت و توسعه دست می یابد که تمامی برنامه ریزی ها، تصمیم گیری ها، تصمیم سازی ها و اقدامات مسئولان و مردم بر اساس بررسی های کارشناسی، رعایت قانون و با همدلی و وحدت صورت پذیرد.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری منطقه شرق مازندران نیاز به آرامش، وحدت و همدلی دارد به همین دلیل همه مردم و مسئولان باید یک صدا باشند و به سمت هدف مشترک یعنی پیشرفت و توسعه منطقه گام های بلندتری بردارند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 111 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 2 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها