سمپاشی گروپ شیوه‌های نوین کشاورزی حفاظتی در بوشهر اجرا می‌شود - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، کبری توکلی ظهر سه‌شنبه در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی خاکورزی حفاظتی در بوشهر اظهار داشت: در راستای تقویت کشاورزی در شهرستان بوشهر برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع در دستور کار است.

وی به نقش بسیار مهم برگزاری دوره‌های آموزشی در توانمندسازی کشاورزان و بهره‌برداران اشاره کرد و ادامه داد: کارگاه آموزشی خاکورزی حفاظتی یکی از دوره‌های مهم آموزشی است که در توسعه کشاورزی نقش تاثیرگذاری دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر با اشاره به مشکلات عرصه کشاورزی در حوزه آب و خاک، تصریح کرد: کشاورزان برای ادامه کار و تولید چاره‌ای جز به کارگیری راهکارهای جدید همچون کشاورزی حفاظتی ندارند.

وی افزود: زیر و رو شدن خاک در روش خاکورزی حفاظتی همانند روش‌های سنتی آماده‌سازی خاک نیست و به سبب حفاظت از خاک و آب و گیاه یکی از راهکارهای موثر برای برون رفت ازخشکسالی، اقتصادی کردن کشاورزی و جبران موادآلی خاک است.

توکلی خاطرنشان کرد: کارگاه آموزشی خاکورزی حفاظتی با حضور ۲۵ نفر از بهره برداران بخش کشاورزی در مرکز جهاد کشاورزی چاهکوتاه در دهستان حومه شهرستان بوشهر برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر افزود: در این کارگاه آموزشی، افزایش نگهداری رطوبت خاک، افزایش جذب، افزایش مقدار مواد آلی خاک و کاهش تراکم مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 120 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها