سمپاشی گروپ صادرات شیرخشک، کره و روغن حیوانی آزاد شد + سند - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری سمپاشی گروپ با توجه به گرانی و کاهش قدرت خرید مردم وزارت جهاد کشاورزی صادرات شیرخشک، کره و روغن حیوانی را به منظور حمایت از تولید کنندگان و تداوم تولید آزاد کرد.

بر این اساس وزیر جهاد کشاورزی در این ارتباط نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشت که مشروح آن در ذیل مطلب آمده است.

جناب آقای دکتر فاطمی‌امین
وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت

با سلام و احترام

در اجرای تصمیمات شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی از محصولات اساسی کشاورزی به شماره ۰۲۰/۸۶۰۳ مورخ ۱۴۰۰/۴/۱۷ و کارگروه تنظیم بازار در خصوص صادرات شیرخشک، کره و روغن حیوانی و به منظور حمایت از تولیدکنندگان شیرخام،‌ خواهشمند است دستور فرمایید متن زیر به عنوان تصمیمات کارگروه تنظیم بازار تصویب و ابلاغ شود:

“کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که شیرخام را با قیمت تضمینی مصوب شورای مذکور خرید می‌نمایند با تایید وزارت جهاد کشاورزی می‌توانند نسبت به صادرات شیرخشک با پرداخت ما‌به‌التفاوت ۱۰۰ هزار ریال/کیلوگرم، کره ۱۵۰ هزار ریال/کیلوگرم و چربی (خامه ۴۰%) ۶۰ هزار ریال/کیلوگرم اقدام نمایند.

تبصره (۱): سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان موظف است نسبت به وصول ما‌به‌التفاوت مذکور اقدام و تاییدیه آن را به وزارت جهاد کشاورزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران ارسال نماید.”

تبصره (۲): سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مکلف به رصد و گزارش به وزیر جهاد کشاورزی بوده و اقدام فوق با نظر وزیر جهاد کشاورزی قابل تجدید نظر خواهد بود.

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی 

کالاهای اساسی , قیمت لبنیات , وزارت جهاد کشاورزی , سازمان حمایت , وزارت صنعت ,

*آخرین قیمت مصوب شیر خام

بنابراین گزارش آخرین قیمت مصوب هر کیلوگرم شیرخام(نرخ پایه) ۶۴۰۰ تومان است که در نیمه تیر ماه تعیین شده بود.با رعایت خرید شیرخام با این نرخ و تایید آن توسط وزارت جهاد کشاورزی اجازه صادرات شیرخشک، کره و کره حیوانی مجوز صادرات این محصولات صادر می‌شود. 

در متن مصوبه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌هیا حمایت محصولات اساسی کشاورزی مورخ ۱۴۰۰/۴/۱۴ جزئیات قیمت مصوب شیرخام آمده که مشروح آن در دیل مطلب قابل مشاهده‌ است.

شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در جلسه مورخ ۱۴۰۰/۴/۱۴ به استناد مفاد قانون اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی در راستای حمایت از دامداران و پایداری تولید در شرایط خشکسالی تصویب نمود.

۱- قیمت تضمینی شیر

قیمت تضمینی شیر خام به ارای هر کیلوگرم، درب دامداری به شرح جدول می‌باشد:

عنوان قیمت (به ازای هر کیلوگرم) ملاحظات
شیرخام ۶۴۰۰۰ (ریال) با مشخصات ۳٫۲ درصد چربی و بار میکروبی زیر ۱۰۰ هزار

تبصره(۱): به ازای هر ۰/۱ درصد افزایش یا کاهش درصد چربی مبلغ ۸۰۰ ریال متناسب با افزایش و یا کاهش درصد چربی به قیمت مصوب شیرخام اضافه یا کسر خواهد شد.

۲- صادرات شیر خشک، کره و روغن حیوانی، فرآورده‌های لبنی و دام زنده آزاد می‌باشد.

تبصره (۲): مدیریت صادرات اقلام فوق‌الذکراعم از مقدار، زمان، ما به‌التفاوت صادرات، اهلیت سنجی و اولویت‌بندی صادرکنندگان به عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

۳- وزارت جهاد کشاورزی مجاز است از طریق سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، شرکت پشتیبانی امور دام کشور، اتحادیه‌ها و یا شرکت‌های مباشر غیردولتی نسبت به خرید شیرخام، شیرخشک، دام زنده و گوشت قرمز اقدام نماید.

تبصره (۳): بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است، موضوع پرداخت تسهیلات بانکی مصوب قانون بودجه ۱۴۰۰ و همچنین مصوبات هیئت محترم وزیران برای سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام کشور را از طریق بانک‌های عامل پیگیری نموده تا به موقع در اختیار سازمان و شرکت مذکور قرار گیرد.

۴- سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است اصل و سود تسهیلات از محل اعتبارات مصوب را متعهد و تضمین نماید. این تضمین دولت نافی وظایف بانک برای وصول مطالبات ناشی از اعطای تسهیلات نیست.

۵- سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلفند هزینه‌های تبعی و ضرر و زیان ناشی از انجام خریدهای تضمینی، حمایتی و توافقی را پس از انجام حسابرسی توسط سازمان حسابرسی و تایید وزارت جهاد کشاورزی پرداخت نمایند.

۶- سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام کشور موظف هستند تسهیلات دریافتی را در سررسید مقرر از محل فروش محصولات خریداری شده و ضرر و زیان دریافتی، پرداخت نمایند.

کاظم خاوازی
وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شورا

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 424 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 10 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها