سمپاشی گروپ ضرورت توانمندسازی زنان روستایی به منظور تولیدمحصولات کشاورزی سالم - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار در اولین همایش نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری کشور در توسعه پایدار که با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: امروزه یکی از مشکلات ما در طبیعت روستایی هم وجود پسماندهای پلاستیکی در اماکن و تفریحگاه‌هاست که منظره روستاها را نیز مانند مناطق شهری دگرگون کرده است.

وی با بیان اینکه زنان و مشاغل سبز و فناوری می‌توانند مشکلات زیست محیطی را حل کنند، ادامه داد: از مشاغل سبز و فناوری می‌توان برای اشتغالزایی، رفع مشکلات اقتصادی در روستا، و بهبود شرایط محیطی استفاده کرد. حفاظت از قنات‌ها، بازیابی آب باران، و استفاده مجدد از فاضلاب روستایی می‌تواند منابع آب را احیا و بحران آب را حل کند.

ابتکار در ادامه تصریح کرد: زنان روستایی با استفاده از صفحات خورشیدی می‌توانند در روستاها برق تولید کنند. هم‌اکنون روستاهایی وجود دارد که زن‌ها با صفحه‌های خورشیدی هم برای روستا برق تولید می‌کنند و هم توانایی فروش آن را دارند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان با اشاره به توانمندسازی زنان در امور مختلف خاطرنشان کرد: آموزش و توان‌افزایی زنان در تولید محصولات سالم، کاهش استفاده از سم و استفاده بهینه از آب، کلید موفقیت ما در نقش کشاورزی است.

ابتکار در پایان عنوان کرد: زنان روستایی درک عمیقی  از طبیعت و منابع طبیعی دارند و این نگاه عمیق به توسعه پایدار روستاها کمک شایانی خواهد کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 122 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها